Milk and Coffee skrev 2011-05-24 18:45:24 följande:
En sak till som kanske är ännu ett bevis på att jag borde gå vidare är att jag skulle tom kunna se honom med någon annan om det bara är någon som kan göra honom lycklig, som skulle respektera mig och tycka om mina barn så hade jag gärna sett honom med någon sådan, samtidigt vill man ha vårt fina hus, vår goda ekonomi, vara fina vänner och allt det där. Jag är rädd för att kasta bort det till en 3:a med barnen varannan vecka, dålig ekonomi 3/4 av vännerna borta etc etc....det är inte så lätt att bara gå när allt funkar förutom passionen. Som några av er skriver så är det inte rättvist mot min man och nej ni har rätt samtidigt så vet han ju hur jag känner och väljer att stanna för han vill också ha huset, ekonomin vännerna etc etc...
Han vill väl ha dig...
Din man stannar för att han vill ha dig, tro inget annat. Han hoppas och längtar.
Jag tror att ni kan hitta tillbaks, vänskapen finns där fortfarande låter det som.
Men ju längre du stannar för huset, vännerna och ekonmin desto mer kommer vänskapen att nötas ned. När din man inte bara registrerar det du säger utan också förstår ioch känner att du bara stannade för pengarna och huset så kommer han kanske inte längre att vara din vän.
Han kommer att känna sig lurad. sviken. Han vill ju att du ska hitta tillbaks, att du ska välja honom igen. Men du väljer ju huset... och så får du se hur resten blir.
Klart han blir besviken. Om du dessutom har en annan under tiden så kommer vänskapen att vara som bortblåst under många år framöver.
Är det nått som dina barn har det bättre av ?
Om du stannar för att se vad som händer så får det inte finnas nån annan, på nått sätt, inga sms, inga mail, ingen facebook. För då är det redan dömt att misslyckas.
Du kan hoppas och tro att din man stannar för att han vill ha samma som du, men så är det inte. Han har sagt det. Så han stannar alltså inte för huset, vännerna och pengarna. Han stannar för dig. Inget annat.
Har ni sex ? Kramas ni, kysser ni varnadra och tar ni på varandra ? Om ni slutat med det så kommer ni allt längre från varandra. Närheten ger näring till er relation.
Om det är så att du drar dig undan din mans närmanden så kommer det inte att fungera. Tyvärr. Sexet är viktigt för det skapar initimitet och närhet - kanske nått du inte vill ha med din man ? Kanske vill du ut och vara fri, få andas ?
Sen kan man inte kämpa själv i en relation, det här är nått ni behöver jobba gemensamt med. Tyvärr är det kanske inte det du vill ? Det gemensamma projektet binder er samman igen. Men iom du bara stannar för huser och pengarna och barnen och vännerna så är det inte ett gemensamt projekt.
Det är ett avståndstagande. Och avståndstagande stärker inte er som ett par. Tvärtom. Det jag menar är alltså att du/ni inte kommer att hitta tillbaks så länge ni inte kommer varandra nära.
Alltför många föräldrar utsätter sina barn för dåliga familjesituationer. Istället för att kämopa på egen hand så skulle de behöva kämpa tillsammans eller be om hjälp.
Familjerådgivningen är ett telefonsamtal bort.
För dina barn skull om inte annat.