Inlägg från: Anonym (Spiff) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Spiff)

Inte kär i min man

Anonym (må bra) skrev 2011-06-29 14:39:26 följande:

Det är klart att skilsmässan var jobbig. Men jag mår mycket mycket bättre nu. Redan innan otroheten så ville han kontrollera och ha makt över mig på olika sätt. Jag antar att det för mig var ett sätt att visa att han inte kunde kontrollera allt över mig. Men för honom blev det ju ett sätt att använda det som ytterligare ett maktmedel förstås istället.

Jag har själv efter det varit med om att den person jag var med var otrogen. Men då tänkte jag just så. Om vi ska gå vidare så måste jag kunna gå vidare och inte dra upp den där skiten igen. Men eftersom jag kände att jag inte kunde det så valde jag att göra slut. Ska man kunna gå vidare efter en otrohet så får det där aldig ligga kvar tror jag utan man måste lägga bort det och gå vidare. Kan man inte det, ja då är det nog inte ett bra förhållande man lever i.

Sant, man måste kunna komma över det hela men risken är stor att det kommer upp till ytan förr eller senare i alla fall....svår situation.
    Mitt x sa nyligen att allt som hon inte gillat att jag gjort och sagt (under 19år ihop) låg som i en låda och att det aldrig glömdes eller förläts och så gick det som det gick.
    I mitt fall så var ev bråk glömt senast efter att jag sovit på saken. så olika det kan vara. My bad tydligen.
Svar på tråden Inte kär i min man