Inlägg från: Anonym (b-pappas fru) |Visa alla inlägg
  • Anonym (b-pappas fru)

Inte kär i min man

Anonym (Osäker) skrev 2011-06-29 16:09:30 följande:
    . Han fortsätter med sin projektledarstil även här vilket inte funkar alls. 
    Kan inte låta bli att småle åt projektledarstilen, var lite grann av det som min man har haft sista åren, inte så att det varit jättejobbigt men det har lyst igenom emellanåt. När jag sa det till honom blev han jättepaff och försökte genast sluta med det. Inga liknelser i övrigt tror jag...men fick lite igenkänningsfaktor :)
  • Anonym (b-pappas fru)
    barbapappa01 skrev 2011-08-23 21:09:24 följande:
    Lite kort; Egentligen är det inget speciellt som ar "lösts ut" nu utan kanske snarare att vi nått vägs ände efter nästan fyra månaders kamp. Det har varit hemligheter och lögner varvat med perioder av stor närhet och goda samtal.. Sista månaden har vi fått bra hjälp av rådgivningen och bestämde oss för att försöka kämpa ett halvår för att hitta tillbaka.
    Hon ville dock inte släppa kontakten med mannen hon var/är förälskad i och då fanns/finns inte längre förutsättningarna för att komma vidare tillsammans. Visserligen tar vi inget definitivt beslut förrän imorgon men jag tror inte att någon av oss egentligen har någon större förväntan att ska lyckas "trolla fram" en anledning för oss att fortsätta kämpa tillsammans ett tag till..

Hon väljer att lämna mig och vårt gemensamma liv med pojkarna - för att bo själv och försöka "hitta sig själv", något lite svårdefinierat som innebär att hon ev. får möjlighet att fritt kunna ha kontakt med din vän och fortsätta/fördjupa den relationen (lite beroende på andra omständigheter iofs.)

I nuläget känner jag en förtvivlan och kanske även en viss bitterhet över att jag - efter alla dessa månader - fortfarande inte förstår hennes känslor och tankar i allt detta. Jag har försökt att definiera det som en slags livskris och även erbjudit mitt stöd i detta. Vill inte lämna henne i sticket av fel anledningar.. Tyvärr kan jag inte längre göra något för henne. It's out of my hands..  (bra låt förresten av Milow, som jag lyssnar mycket på)
    men nu är det ju inte så...maken är något dramatisk när han skriver inlägg ibland :). Varför skriva så här när vi inte hade tagit nåt beslut än?
    Vi ska väl inte lufta all vår byk på nätet men jag ville att vi skulle fortsätta försöka, har ingen kontakt med "den andre" nu och har inte haft speciellt mkt kontakt alls under en längre period. Det kändes helt enkelt bara så fel att skiljas. Samma dag som maken skrev detta (på fm), satt vi på em ca 2 timmar och pratade, då var det nog i det närmsta klart men jag kände att jag inte kunde stå för orden "jag vill skiljas", så vi är inte där... Kan inte garantera var vi är om ett halvår, ett år, men just nu jobbar jag iaf ännu mer på saken :).
  • Anonym (b-pappas fru)
    Anonym (Osäker) skrev 2011-08-29 11:44:14 följande:
    Jag har faktiskt inte uppfattat det som att någon förlöjligat sin partners reaktion på en situation. Barbapappas fru tyckte att han rusade iväg och använde stora ord som inte hade någon täckning i verkligheten. Jag kan inte se var hon förlöjligar hur han känner sig. Du får gärna peka ut det. 
    Tack :)
Svar på tråden Inte kär i min man