Inlägg från: Anonym (tyngdlös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tyngdlös)

Inte kär i min man

Anonym (mia) skrev 2011-12-08 10:26:48 följande:
    Man bryter bara. Vet, det är SKITSVÅRT. Höll på en vecka efter att jag brutit och tänkte "ett sms till, kan ju inte skada" eller "jag ringer en gång till, vill bara höra hans röst". Men efter det så är man skitglad och uppåt och tänker på honom och saknar honom ännu mer.

Hur man bryter annars? Jag sa bara att jag måste fundera ut vad jag egentligen vill. Måste fundera utan inblandning av män (sa det lite "snällt", sa inte att det finns stor chans att jag hittar tillbaka itll min sambo). Och att jag måste veta att om jag lämnar min sambo så är det av rätt anledning och utan inblandning av någon utomstående faktor.

Han förstod. Givetvis. Men det gör inte mindre ont för det

Nu har det gått en vecka sen vi hördes av det minsta. Även om jag saknar honom, så känns det okså skönt att jag bara har en sak att fokusera på...
    varför sa du inte hela sanningen till din "vän"?
    i vilken sits sätter du din "vän" i om du inte kan vara sann i det du säger tror du? och även din sambo.
    känns lite som att du sitter mitt i mellan två stycken o tvekar

dömer inte på något sätt ditt agerande är bara lite nyfiken på hur du har tänkt
  • Anonym (tyngdlös)
    Anonym (mia) skrev 2011-12-08 16:55:01 följande:
    Därför att han redan läst mellan raderna av det jag sagt, så jag kände ej att jag behövde säga det just då... I det sista mailet han skrev så skrev han att han förstod att jag hade mer känslor för min sambon än vad jag sagt till honom...

Däremot är ju inget sagt att jag och sambon kommer att fortsätta ihop. Han har väldigt svårt med min otrohotsgrej, att komma över, och han funderar på om han kan lita på mig igen... Samt att jag är rädd att jag ska falla tillbaks i gamla spår igen.

Dessutom var mitt utgångsläge när jag bröt med honom också ett annorlunda än vad det är nu. Jag känner starkare för sambon nu, än för två veckor sen. Tex. Vill inte hålla på och uppdatera honom om allting när jag sagt vi inte ska höras nåt mer...

Men visst, det var lite "fegt" av mig, på nåt sätt ville jag väl ändå hålla dörren lite öppen... Fast jag sa åt honom att gå vidare och inte vänta på mig.
    min nyfikenhet är stillad, sitter i sammasits fast jag är den "drabbade sambon" 
    nu kommer några frågor igen om det är okey????svara på dom du vill svara på..det kanske kan hjälpa mig lite i min process

vad menar du med att du är rädd att "falla tillbaka i gamla spår igen" vara otrogen igen?? 
    "hålla dörren öppen" är det för att honom som en plan två om det inte funkade med sambon?? 
    tror du att det är ok om jag säger till min sambo att bryta all kontakt eller måste hon bestämma det själv, vill inte utöva nån form av kontrollbehov mot henne.typ kräva att se mail och sms etc.?
    är lite villrådig efter som det här är ganska nytt för mig 

Svar på tråden Inte kär i min man