Inte kär i min man
Jag har inte varit i just din situation. Men jag tänker att ni kanske kunde ta en paus, separera på prov? Antingen så saknar du då din man och ser honom med "nya " ögon efter pausen, eller så känns det bara skönt att få honom på avstånd och då ser du att du ska skiljas
Om ni hittar en liten billig etta eller helst två, så ni kan flytta ut varannan vecka och barnen bo kvar i huset kanske?
Men tänk på att om du inleder en relationigen med den andre då, så kommer det vara nytt och spännande och kanske dölja hur du känner för din man. Så om jag var du så skulle jag försöka vara ensam eller bara dejta lite för att fokusera på att känna efter om du vill vara kvar i ditt äktenskap eller inte.
Den andre verkar ju också vilja stanna hos sin familj.
Även om ni inte separerar så ska du nog reda ut känslorna för din man först, innan du tänker på känslorna för den andre, han är spännande nu men KAN förvandlas till en groda när vardagen kommer, det vet du inte.
Om du inte alls har kvar känslor för din man så låter det bättre att lämna, valet står inte bara mellan dessa två män utan det finns ju några till därute....