Inte kär i min man
45 år: ja du det är inte lätt det där jag är ju i en liknande situation fast jag mår ändå mycket bättre än dig jag börjar känna att det finns något där att bygga på det gjorde jag inte för 2 år sedan. För 2 år sedan satt jag och grät i min ensamhet utåt sett var vi det perfekta paret men mina känslor var döda och inte fick jag mycket uppmärksamhet av min man mest tillsägelser kändes det som vi var båda slitna småbarnföräldrar som hade slutat respektera varandra slutat prata och jag sökte desperat efter en utväg då får jag kontakt med en gammal manlig vän och han är i samma situation och vi inleder en himlastormande affär som varar 1,5 år. I min tanke var jag redan borta från min man för fast jag försökte prata med honom kändes det som en vägg det var inte förrän han kom på oss som vi verkligen pratade och han insåg hur illa det var. Sedan hade jag ju valt att hantera det på fel sätt genom att gå bakom ryggen det är ju aldrig en bra väg att gå egentligen men det kändes som den lättaste vägen. Min man visade då att han verkligen ville kämpa för oss för mig, han visade att han var villig att ändra sig och nu har det gått 6 månader sedan jag fysyisk såg den andre och jag och min man var nyligen på en resa och först nu har jag börjat känna lite försälskelsekänslor för min man igen, det blir aldrig som nyförälskelse i en ny relation men jag känner att något börjar gro fram och allt annat känns bara som en enda stor sinnesförvirring och jag önskar att jag hade pratat ordentligt med min man innan jag gjort allt detta mot honom. Det var fantastiskt att känna denna förälskelse och jag kommer har känslor för den andre länge länge men jag börjar se att det finns en framtid med min man så det finns hopp men man msåte vara tålmodig och man måste vilja och framför allt måst eman lägga ALLA korten på bordet alla de innersta känslorna och först då ser du om din man är villig att kämpa för dig. Annars är det kanske ändå bättre att gå skillda vägar men om du lagt alla känslomässiga kort på bordet så kanske det blir ett mer gemensamt beslut.