Inlägg från: LucyStacy |Visa alla inlägg
  • LucyStacy

Varför sola topless?

Dreams Never Ends skrev 2011-05-19 11:52:15 följande:
    Varför vill man sola topless?

Att man vill bli brun på brösten är^ju ingen bra förklaring. Jag vill också bli brun på hela kroppen, jag HATAR vita linjer efter bikinin, men ska jag sola naken för det? Nej!

Jag blir inte störd av att folk solar topless, men det gör mig typ.. besviken på mänsligheten!!!
    Har ni verkligen ingen respekt för era kroppar? Känner ni ingen som helst känsla av att ha något privat?

Och varför solar ni topless-solare aldrig topless i Sverige men gör det utomlands?
    Varför kollar du?
  • LucyStacy

Du skulle aldrig ha skrivit en sådan trådstart. Denna tråd får mig att vilja sola HELNÄCK och slänga bikinin all världens väg. Bajbaj, bikinin.

• LucyStacy
    nousette skrev 2011-05-20 00:29:01 följande:

man skäms väl inte för sin kropp bara för att man vill dölja brösten. Jag tycker att det är respektlöst att vara topless på stranden.. Liten får man väl spara till fantasin och alla är inte intresserade av att se andra bröst..

Går du runt och fantiserar om alla på stranden? Är det därför du är upprörd? Du får väl helt enkelt gå fram till folk och säga: "Du, jag vill fantisera om mjölkbehållarna du har. Så skulle du vilja se till att skyla dem."
  • LucyStacy
    crazy mom skrev 2011-05-21 07:14:49 följande:
    Jag kan köpa att man väljer att inte sola topless av egen orsak, men alla som skriver att man ska ska visa respekt för sin man. Åh herregud liksom!!!
    Ok. Då ska inga män få vistas på stranden överhuvudtaget - av respekt för sin kvinna. För de visar bröstet hela tiden och det tillverkas inga bikinier för män. :)
  • LucyStacy
    crazy mom skrev 2011-05-21 07:14:49 följande:
    Jag kan köpa att man väljer att inte sola topless av egen orsak, men alla som skriver att man ska ska visa respekt för sin man. Åh herregud liksom!!!
    Jag tror att de kvinnorna är kuvade kvinnor överhuvudtaget, som sällan får lämna hemmet utan att först kolla med sin man, typ;
    "Kalle, jag går till stranden nu. Är det okej med dig, eller vill du att jag ska stanna hemma och göra dig sällskap?"
    Jag blir lite lätt sorgsen av sådant. Alla människor borde få känna på hur det är att ha en fri vilja.
  • LucyStacy

Jag förstår egentligen inte problemet. Om jag inte gillar folk som solar topless, då går jag inte dit och kollar. Jag står ju inte direkt och hänger och glor på brösten lite diskret och går sedan hem och skriver på Familjeliv att folk ska "ta på sig kläder" och jag meddelar definitivt inte min pojkvän/man/sambo/ligg eller partner att jag  "Ta't på't överdel'n." Men alla människor är ju olika.

• LucyStacy
    Toboas skrev 2011-05-21 09:12:47 följande:
    Blev postat direkt nyss av någon anledning. Ville bara visa att det visst finns ett alternativ för oss män som vill visa respekt för andra genom att dölja brösten.

Men han visar ju så mycket annat. ;) Allt hår tillexempel. Hår är något fult och bör:

1. Rakas av.
    2. Döljas väl.

;)
  • LucyStacy

HaHAHA! Jag råkade trycka på "sätt en känsla" och råkade trycka på "hjälpsam". Känns lite random. ^^

• LucyStacy
    annmin skrev 2011-05-21 11:05:23 följande:
    om ni tror att några små tyglappar hindrar snuskgubbar från att fantisera så är ni nog mer än måttligt naiva... 
    Precis. Finns fotfetisher, navelfetisher, munfetisher m.m
    En fot kan för någon annan vara en sexuell kroppsdel, medan bröst kan vara just - bröst för mig. Ett par rundningar med två prickar.
  • LucyStacy
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 11:11:25 följande:
    Jag ser gaaaaanska mycket mer sexuellt på en kvinna som ligger utan bh än en kvinna man ser några cm av brösten i bikinin av. Det är stooor skillnad. Sedan kan säkert gubbar fantisera ändå, men inte på samma nivå. Dessutom får jag uppfattningen av att toplesssolare är naiva, skriter fullständigt i vad andra tycker och vill ha uppmärksamhet.

Tycker dessutom det är respektlöst att sola topless i tex Thailand då det är olagligt, men eftersom thailändarna ör så turistvänliga så gör dom inte så mycket ändå. Men man kan fortfarande på böter och fängelse på vissa ställen. Muslimska länder är också respektlöst att sola topless i då det går emot landets lagar, men som sagt, som lättar lite på lagarna för turisternas skull trots att dom egentligen inte vill.
    Så länge dessa länder respekterar lagar här är det klart att jag respekterar lagarna där. Så då tar jag väl på mig en bikinitopp då, och förutsätter att de gör samma när dom kommit hit. ^^
Svar på tråden Varför sola topless?