Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Varför sola topless?

spunge skrev 2011-05-20 14:12:40 följande:
    ja hoppas inte du åker rulltrappa i kjol, sitter liiite för bredbent med kjol, böjer dig fram med kjol.. osv.. du vet, klick säger det bara!
    HäxanSurtant skrev 2011-05-20 14:15:17 följande:

Ingen risk, TS är muslim.. Nakna bitar av hud är farligt...
    Jag kan nog inte förstå hur folk kan läsa det som annat än ironiskt, men det är ju jag då...
    My shoes in your face!!!!!
  • HäckHäxan
    LjubaviMoja skrev 2011-05-20 14:31:19 följande:
    Det uppfattas inte som ironiskt utav alla, och du är inte den enda som antytt att ts tycker så bara för att hon är muslim. Finns alla sorters människor som känner som ts det behöver inte vara så konstigt. Alla tycker jo olika.
    Men nu är jag inte alla, utan jag och inlägget jag citerade går inte att uppfatta som något annat än ganska ironiskt, tycker jag då, därav mitt svar.

Klart folk tycker olika oavsett om de är religiösa eller inte, så är det bara. Jag kan då ändå aldrig förstå att man orkar slösa energi på att störa sig på andras nakna bröst och ännu mindre hur man kan bli besviken på mänskligheten bara för att andra visar brösten. För mig är det otroligt stört faktiskt, men det är ju säkert jag som är knasig, som alltid.
  • HäckHäxan
    varfördåför skrev 2011-05-20 14:37:47 följande:
    känns lite ohygieniskt med snoppar och snippor på restaurang?
    Ehh dom får väl tvätta av dom med handsprit bara så är saken biff ala carte
  • HäckHäxan
    LjubaviMoja skrev 2011-05-20 14:41:35 följande:
    Kanske för att du är tjej och inte kille? Och kanske för att du är hetro?
    Många kansken där

Men jag tror knappast att det är könsbetingat eller heterobetingat att det krävs något mer än en naken kroppsdel för att känna sexuell lust.

Jag är för övrigt mer sexuell än de flesta män jag känner och kvinnor också, jag är lätttänd och får orgasm inom max några minuter, men det krävs ändå mkt mer än en neken bit hud för att göra mig kåt, kemi är en bra start

Men ja du har ett rätt, jag är kvinna, men jag är bisexuell och jag hävdar ändå att det krävs mer än ett par nakna bröst för att jag skall bli sexuellt upphetsad av en annan kvinna.
  • HäckHäxan
    varfördåför skrev 2011-05-20 14:40:44 följande:
    iiiii.. svider så skönt med handsprit i snippan :-P
    Hehe smärta är en högre from av njutning har jag läst Drömmer
  • HäckHäxan
    LjubaviMoja skrev 2011-05-20 14:44:08 följande:
    Ja exakt så, men tyvärr så tror jo många att man är fången i sitt förhållande eller att man bara skämms. Fick frågan att följa med på nakenbad men jag tackade nej, och då fick man svar som att man måste uppleva det för det
    är helt fantastisk o.sv. Men när jag svarar att det inte är något för mig och att det inte är så fantastisk för mig att visa upp mig naken för folk så tycker de att jag är löjlig och blabla. Va fan lixom låt folk göra som de vill man ska inte förlöjliga dom för det eller?
    Man skall ju såklart inte göra saker man själv inte är nyfiken på eller känner sig äcklad av, så mkt håller jag med.

Men man skall såklart inte heller låta någon annan bestämma över ens egna kropp. Det finns inte på min karta att en man bestämmer hur jag vill gå klädd, ha mitt kön, mitt hår osv, för det är min kropp och jag är den som väljer och sätter mina gränser inte någon annan. Jag skiter ju för övrigt också i hur fan en man vill gå klädd, ha sitt hår eller resten av sin kropp, det är hans val och inget som jag har någon som helst rättighet över.
  • HäckHäxan
    varfördåför skrev 2011-05-20 14:54:31 följande:
    det som inte dödar härdar.. "hej vi är ett gäng härdade människor som vill ha ett bord för 6 tack"
    Skål *glöm inte hakklapparna/dregellapparna*
  • HäckHäxan
    LjubaviMoja skrev 2011-05-20 14:54:12 följande:
    Nej du är inte knasig , tycker själv att det är slöseri med tid genom att störa sig på om någon väljer att sola topless elelr ej.

Jag var i Kroatien en gång och där finns det oxå nakenbad, men nu fanns det en tjej och en kille på den "vanliga" stranden. Tjejen var topless och massa kvinnor blev väldigt störda pga detta då deras barn var där och detta var då INTE ok. De började skrika på den stackars tjejen att gå därifrån , att det var respektlöst o.sv det var riktigt elakt man såg hur tjejen skämdes och tog sina saker och gick.
    Fast jag tycker väl lite att man får ta seden dit man kommer. OM jag åker till Irak eller annat likvärdigt land så följder jag de regler som finns där, sunt förnuft i min värld OCH jag har ingen som helst lust att bli stenad över någon princip att hävda min rätt i ett land där jag med enkelthet bara kan försvinna....
  • HäckHäxan
    LjubaviMoja skrev 2011-05-20 14:57:08 följande:
    Ja men nu är man jo där igen där vi alla är olika och finner olika saker sexuella. jag vet att jag lätt kan bli tänd på ett par bröst och jag vet vad mina killkompisar tycker oxå. DE tycker att det är jätteskoj med nakna bröst på stranden och de brukar glatt diskutera de olika brösten. Vissa går t.om till nakenbadet bara för att få se ännu mer.

Medans det finns de som inte alls bryr sig.
    Jo alltså de flesta fjortisar tycker väl att bröst är upphetsande, utan att mer än det krävs. Även om man nu tycker saker är upphetsande innebär det då att man måste tappa allt vett och all ettikett och bara hänge sig åt sin njutning utan att bry sig om eventuella konsekvenser?

För om det är så, ja då är vi inte civiliserade alls och lägre än de flesta djur kan jag tycka...

Känns rätt lamp med vuxna män som tycker det är skoj att gå på nakenbad bara för att få se lite tuttar. Du kanske borde hjälpa dina vänner hitta flickvänner istället
  • HäckHäxan
    LjubaviMoja skrev 2011-05-20 14:58:31 följande:
    Jag är gift och många val vi gör så är dom gemensamma, Jag skulle aldrig vilja dumpa min man för en så löjlig grej som att få sola topless.
    Få? Måste du be din man om lov för att få göra saker eller ha din kropp som du vill och trivs bäst med? Förvånad

I min värld känns det lite som om vi hamnade på ruta ett igen.
  • HäckHäxan
    LjubaviMoja skrev 2011-05-20 15:00:19 följande:
    Stenad förekommer inte i Kroatien det är inte något muslimsk land, detta var bara några väldigt trångsynta kvinnor som gärna vill lära sina barn att nakna bröst är fel.
    Det finns väldigt många länder vars befolkning vill lära sina barn att nakenhet är fel, oavsett religion.
  • HäckHäxan
    varfördåför skrev 2011-05-20 15:11:40 följande:
    Sverige är uppenbarligen ett av dem..
    Jepp, inte så mkt bättre än resten av världen alls faktiskt. Allt är ju tydligen sexuellt och snuskigt nu för tiden.... Perverst när syskon av olika kön badar ihop och familjebastu, hua mig!!!!

Vi kommer nog gå under imorgon ändå, tror att vi kanske kan förtjäna det ändå!   Tyst
  • HäckHäxan
    LjubaviMoja skrev 2011-05-20 15:14:33 följande:
    Ja har jag sagt något annat?
    Nej måste allt vara ett argument för eller emot??? Ibland kan man bara hålla med och tycka samma också
  • HäckHäxan
    LjubaviMoja skrev 2011-05-20 15:13:44 följande:
    Nej jag sa att jag skulel aldrig dumpa min man ifall han ansåg att jag inte borde sola topless. Då har jag hellre bikinidelen på för så stor grej är det inte. Jag har derimot rätt korta klänningar som kan sticka i andras ögon men de bryr jag mig inte ett skvatt om.
    Men är det din man som avgör vad du borde och inte borde få göra? För mig är det osunt, även om man såklart skall respektera varandra och allt det där inom rimliga gränser OCH det finns ingen mening att strida om saker som egentligen intee är viktiga för en själv heller.

Jag skulle aldrig bråka om smulor på skärbrädan eller om locket till toan är uppe eller nere, för jag skiter i vilket. Men jag skulle bråka om en man ansåg att han har rätten att bestämma vad jag borde eller inte borde göra när det gäller min egna fysiska kropp.
  • HäckHäxan
    varfördåför skrev 2011-05-20 15:14:15 följande:
    tror att vi kanske har orsakat det..
    Kan vara, stackars alla andra som få dö för våra synders skull.. Men jag hade iaf roligt, du med???
  • HäckHäxan
    varfördåför skrev 2011-05-20 15:15:47 följande:
    jag skulle inte lämna min man häller, jag skulle sola topples alla dagar hela sommaren oavsett väder i prottest mot att han tror att han kan bestämma en sådan sak om mig. och då solar jag ju inte topples ivanligaffal ens.
    Jag skulle nog också göra sådär, även om jag hade hatat att sola topless så skulle jag av princip gjort det så fort jag kunde!
  • HäckHäxan
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-21 11:14:52 följande:
    Nej tack, inte för min del. Men ser hellre att folk solar i burka än topless.....
    Går det att sola i burka

Hur gör man då TS??
    Utan tvivel är man inte riktigt klok.
  • HäckHäxan
    nika skrev 2011-05-21 12:52:00 följande:
    OK. Man tar inte av sig underdelen på allmän strand för att man löper risk att det kan komma att betraktas som förargelseväckande beteende vilket är straffbart i Sverige, medan att sola utan överdel på allmän strand i Sverige inte har ett fällande prejudikat så där gör fler efter eget tycke.

Var det svar på din fråga varför folk solar topless men inte bottless? 
    Kanske för att bröst inte är könsorgan, könsorgan anses ju som sexuella på ett helt annat sätt.
    Utan tvivel är man inte riktigt klok.
Svar på tråden Varför sola topless?