hur långt har ni till förskola/skola? går ni eller har bil?
Nyfiken på hur långt det är till er förskola och skola,och hur ni tar er.
Och har ni flera barn att förlja på olika skolor??
Nyfiken på hur långt det är till er förskola och skola,och hur ni tar er.
Och har ni flera barn att förlja på olika skolor??
Dottern har inte börjat än men kollade nu och det är runt 2,5 km dit. Jag har inte körkort så vi har sagt att sambon får lämna med bil på morgonen om jag inte börjar plugga lite senare på förmiddagen, då cyklar jag (på sommaren) och åker buss (på vintern).
500 meter 1 st barn, vi tar vagnen, cykeln eller bilen,
Vår förskola ligger i samma område som vi bor och det tar väl 2 minuter att gå dit. Barnen går på samma.
300 meter till skolan, 400 meter till dagis (som vi inte nyttjar). Tonåringen som går i gymnasiet, har däremot 4 mil till skolan. Hon åker buss och övriga går.
sonen på 3,5 går på en förskola som ligger några hundra meter ifrån vårt hus. Vi går självklart dit. När han sen börjar skolan kommer han att ha ungefär lika nära. Kanske är ytterliga 100 meter till skolan.
Förskolan - 3 min typ
Skolan där Alma går - 12-13 min kanske
Skolan där Hedda kommer börja på när hon är 6 år ligger i samma byggnad som förskolan.
Just nu är familjedaghemmet flyttat, så nu har vi ungefär 15-20 minuter att gå, 5 minuter med buss. Tar sällan bilen vid hämtning och lämning.
Annars tar det fem minuter att gå till ordinarie hem.
Vi har 1km till dagis. Antingen så promenerar vi eller så går jag med cykeln och så sitter sonen på pakethållaren. Det beror lite på hur bråttom vi har!
Det är max 300 meter till förskolan. Vi går.