Mothes skrev 2011-05-21 09:44:33 följande:
Tack igen för er hjälp! Jag har en del att fundera över!
Gå genom en förmedling! Vi har haft au pair i omgångar (just nu är jag dock hemma så vi har ingen) och ibland fungerar det helt enkelt inte med personkemin. Går man genom en vettig förmedling räcker det med att man säger att man inte är nöjd och så skickar de flickan till en ny familj och så får man en ny.
Så. Himla. Smidigt.
Vi betalade 300 pund i månaden till den vi hade längst. Hon hade eget rum med ingång, fick en dator att ha när hon var här, en telefon med kontantkort som vi laddade på med 50 pund i månaden. Ringde hon för mer fick hon stå för det själv.
Hon fick inte tillgång till bil, eftersom vi knappt kör och vi ville att hon skulle hämta barnen till fots.
Hon fick även en engelskakurs och medlemskap i en privat filmklubb (ett av hennes stora intressen, vi frågade när vi anställde henne).
Vi hade henne hos oss i två år. Från att jag blev gravid med trean. Hon hade inte lust att åka hem så mycket, vilket passade oss bra. Hon var från Sverige men hade inte så mycket familj att hälsa på. Vissa, framförallt de från Tyskland och Tjeckien har jag märkt, vill åka hem ofta och mycket och det hade inte funkat för oss.