• mrfocus

Webhallen och deras metoder

Vill man ha ersättning för något som man har haft besvär med så säger de att de har inget ansvar utan det är tillverkarens ansvar!Då kan man ju undra vad har vi konsumentköpslagen till där det står att det är säljaren som är ansvarig och ska inte hänvisa till leverantör eller tillverkaren men det bryr de sig inte om alls.

• Svar på tråden Webhallen och deras metoder
  • mrfocus

Detta gäller postorder!Och de har inget ansvar utan de hänvisar bara till tillverkaren och det är inte deras problem bara säger dem.Vill inte ha någon som helst kontakt mer med detta företaget då de bara säger saker de ska göra och ljuger för sina kunder.

• mrfocus

Det är så här att jag har reklamerat en dator som är 2 månader gammal och då vill jag ha ersättning för de utgifter och besvär jag har haft med den för att jag inte kan andvända den som jag vill.
    Men de hävdar att det är inte deras problem utan det är tillverkans problem.
    Men jag hävdar ju att det är ju den som säljer varan som har ansvar för den och det som händer under garanti tiden.
    Och detsamma står det i konsumentköpslagen.
    Men det skiter de i fullständigt utan de bara hänvisar mig till tillverkaren.

• mrfocus

Det jag vill ha ersättning för är utlägg jag har haft som telefonsamtal!Har ringt med mobil och fått sitta och vänta ett antal minuter varje gång och utlägg för resor och porto.
    Enligt trygg ehandel så är säljaren skyldig att ersätta det som man har fått lägga ut för de besvär man har haft.

• mrfocus
    c0ol skrev 2011-05-20 13:38:27 följande:
    Ja men om dom vägrar så går du ju såklart till din konsumentrådgivare, det hjälper sällan att tjata.
    Ja säger bara att det här företaget tror de gör som de vill till deras förmån för de verkar inte bry alls.
    Så ett tips är att se till och få allt dokumenterat vad de säger för blir det nåt så har de inte sagt så utan då har de sagt nåt helt annat de är proffs på och se på saker och ting till deras fördel.
    Men jag har talat om för dem vad det är för företag och om de kan konsumentköpslagen för den tycks de ju inte kunna för fem öre.
    Säger bara att aldrig mer Webhallen eller deras verksamhet för det är rent sagt av för J..ligt att de har några kunder alls.
    Nu helt plötsligt har de erbjudit mig ersättning hela tiden men senast så sa dem att det kommer aldrig att bli aktuellt med någon ersättning för du har ju haft en lånedator 1 vecka av 3 veckor och att vi har lagat den åt dig!
  • mrfocus
    EFI skrev 2011-05-20 00:26:24 följande:
    Jag känner inte till vad trygg ehandel säger sig gå i borgen för, men något reellt lagstöd finns det inte.
    Det ska vara nån certifiering de har Svensk distanshandel om säkrare handel via internet.
    Och där är de med och man kan undra hur i h....ve kan de få va med där så som de beter sigför de följer ju inte deras riktlinjer alls.

http://www.tryggehandel.se/
  • mrfocus

Ja under 1 vecka ja av 3 det kalar jag inte att jag har kompenserats för och hade jag dessutom inte sagt nåt heller så hade jag inte fåt det heller.
    En kan ju tycka att de borde ta ansvar för nåt de säljer som går sönder knappt 1 månad efetr man har köpt det.
    De är de inte vänliga och har tagit sitt ansvar tycker jag.
    Och att de ljuger för mig när jag frågar om nåt!
    Då blir man förbannad.
    Det största misstaget man gjort var att man handla där vilket jag aldrig mer kommer och göra.

• mrfocus
    EFI skrev 2011-05-20 23:44:50 följande:
    Om man skall gå på tonen du förmedlar, så kan det vara så att du är en jobbig kund också. Jag har själv inte hört att någon varit missnöjd med just Webhallen.
    Ja om man jämför med sony så är ju deras kundtjänst och bemötande fan så mycket bättre än Webhallen eller vad de nu heter.
    De ljuger ju inte för sina kunder iaf som det där andra skojarföretaget gör iaf.
    Nej jag vill bara att skiten jag köper ska fungera det är väl inte för mycket begärt att det gör det eller?
    Köper en dator för 8000 så ska den väl fungera normalt mer än 4-5 veckor innan den börjar krångla?
    Och sen att de inte tar på sig ansvaret utan bara hänvisar till tillverkaren för att slippa problemen.
    Det är ju ändå de som har sålt skiten som är ansvariga ju??
  • mrfocus
    EFI skrev 2011-05-21 17:11:51 följande:
    Jag är ju själv inom marknad, så jag brukar utgå ifrån att de flesta företags kundtjänst suger, men för att nämna något positivt i sammanhanget, så måste jag nämna Logitech:s kundtjänst. Bästa jag upplevt faktiskt!

När vi pratar om webhallen så tror jag du är ganska ensam om att inte gilla deras bemötande. På prisjakt så får de 9,24 poäng av 10 möjliga i kundnöjdhet. Det är ett mycket bra betyg.

www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=113 
    Ja men de har ljugit för mig och sagt massa som de inte erkäner även om de har gjort fel.
    Har man gjort fel så kan man ju erkänna det.
    Det finns ingen som är helt felfri och det gäller ju deras kundtjänst med??
    Ja har inte haft något negativt och säga om några andra heller för har det varit så så har man rett ut det så alla har varit nöjda men inte här inte.De har inte sagt nånting,Och inte heller nåt som de kan stå för heller.
    Ja av mig får de väl det fast minus då istället.
    De kan ju byta ut personalen och ta in såna som är torra bakom öra och vet vad de har sagt.
    För det är på den nivån de är just nu.
  • mrfocus
    c0ol skrev 2011-05-21 19:33:36 följande:
    Jag har aldrig haft problem med webhallen, det är alltid mitt första val när det gäller köp, och de har alltid hjälpt mig, så jag känner inte alls igen det du säger. Men om du har gått på dom som du gör i den här tråden så förstår jag nästan om dom skjuter ut taggarna.
    ja men nu är det ju så här dem har varit mot mig då är det ju inte så konstigt att man blir förbannad heller eller ska du godta att de inte bryr sig om att det är trasigt efter knappt en månad och de säger att det får du ta med dem istället,men det är ju dem som säljer skiten som får ta allt och ingen annan.
    Nej det tror jag inte du skulle tycka heller.
    Och när de ljuger och säger nåt helt annat då brister min gräns för vad jag tål ska jag lova dig.
    Och det har den gjort med det här företaget nu när de gör så här.
    Ska aldrig mer ha nåt med det här företaget att göra det sa jag till han på service avddelningen när det beter sig så som dem gör.
Svar på tråden Webhallen och deras metoder