• MissSept

Ni i v 34-35, hur mår ni??

Jag är i vecka 34 nu, snart v 35. Har en del sömnsvårigheter och svullna fötter, i övrigt mår jag bra. 
    Har inhandlat det mesta, även om jag ej hunnit med att hämta ut tex vagn mm ännu och bygt ihop säng och liknande.  Går på semester nu tack och lov så jag hinner med allt :) 

Ni andra i vecka 34 - 35, hur mår ni??  Har ni inhandlat det som behövs ännu?? Jobbar ni fortfarande? 

• Svar på tråden Ni i v 34-35, hur mår ni??
  • 3Jane

Har sammandragningar så fort jag gör ngt mer ansträngande än att sitta/ligga still. Och då och då får jag det även om jag är stilla. Har haft det rätt länge occkså, men det har blivit mer o mer ju närmare det blir.

• Ofeigur
    sensommarbarn skrev 2011-05-24 11:30:55 följande:
    Usch vilket trist väder det är här idag.. Regnar... Fast det behövs ju det med ;)

Idag har jag varit på vattengymnastik, veckans höjdpunkt! ;) Så skönt att kunna röra sig något normalt i vattnet, dessutom är temp. i vattnet runt 34 grader ;) Efter det tog jag mig i regnet på kryckorna till torget och köpte massa rabarber och jordgubbar! Så nu blir det rabarberpaj med glass efter lunch och jordgubbar med glass efter middan ikväll :)
    J
  • Ofeigur
    sensommarbarn skrev 2011-05-24 11:30:55 följande:
    Usch vilket trist väder det är här idag.. Regnar... Fast det behövs ju det med ;)

Idag har jag varit på vattengymnastik, veckans höjdpunkt! ;) Så skönt att kunna röra sig något normalt i vattnet, dessutom är temp. i vattnet runt 34 grader ;) Efter det tog jag mig i regnet på kryckorna till torget och köpte massa rabarber och jordgubbar! Så nu blir det rabarberpaj med glass efter lunch och jordgubbar med glass efter middan ikväll :)

Opps jag gör ett nytt försök. Blir galen på denna dator ibland! Den skickar hej vilt meddelanden som inte är klara och lägger av hela tiden.

Jag kulle skriva att gud va gott med paj och jordgubbar! Jag måste äta många jordgubbar nu innan bf. Sen ska man ju helst inte äta jordgubbar för bebbens skull. Vet inte hur jag ska klara mig utan jordgubbar halva sommaren=(

• trollis 81

v 35 + 1 idag och jag har ont i ljumskarna och en jävulsk halsbränna mest hela tiden, annars e jag krämpfri
    Vi väntar andra barnet och det mesta är inköpt, ska dock hämta vagnen i veckan
    vill köpa nytt babygym och ny babysitter med laban som jag har förälskat mig så i. Så letar på Blocket och Tradera för fullt.
    På ett vis vill jag ha ut honom nu, men på ett annat vill jag inte ha ut honom alls, vill inte föda.
    Ska packa BB väskan snart oxå tänkte jag.
    Kissar gör jag jämt oxå, inatt har jag varit uppe var 30 minut och kissat.
    Jobbar gör jag INTE, gick på Graviditetspenning långfredagen och tycker det e så skönt att bara få vara hemma och göra ingenting om jag vill.
    Vi e på G att flytta några veckor efter att lilleman kommit så jag packar nån låda om dagen och passar på att hitta på roliga saker med min dotter på 5½ år när hon inte går på dagis.

• trollis 81
    Ofeigur skrev 2011-05-24 17:57:47 följande:

Opps jag gör ett nytt försök. Blir galen på denna dator ibland! Den skickar hej vilt meddelanden som inte är klara och lägger av hela tiden.

Jag kulle skriva att gud va gott med paj och jordgubbar! Jag måste äta många jordgubbar nu innan bf. Sen ska man ju helst inte äta jordgubbar för bebbens skull. Vet inte hur jag ska klara mig utan jordgubbar halva sommaren=(

Vi får hoppas på att våra bebisar inte reagerar på jordgubbar
    Annars har jag med problem, för det e min favorit bär
  • Ofeigur
    trollis 81 skrev 2011-05-24 18:04:00 följande:
    Vi får hoppas på att våra bebisar inte reagerar på jordgubbar
    Annars har jag med problem, för det e min favorit bär

hejsan tjejen!=)

Ja det är ju riktigt hemskt. Så gott=)

• trollis 81
    Ofeigur skrev 2011-05-24 18:08:05 följande:

hejsan tjejen!=)

Ja det är ju riktigt hemskt. Så gott=)

Hej hej!
    Ja, det e ju därför man längtar till sommaren till jordgubbarna
    Men men, vi får väl pröva oss fram och hoppas på det bästa. Har vi tur så hinner vi fross i jordgubbar nu innan småttingarna kommer ut. Det e ju bra för järnet om inte annat
  • The past is now

Är i v 34+4 och har massor av sammandragningar och svår foglossning så ska jag gå ut så är kryckor ett måste. Måste stanna för att vänta ut sammandragningarna.

Sover såklart uselt och kan inte vända mig i sängen utan måste upp först för att lägga mig igen. Kan inte ta något smärtstillande för då förvärras mitt illamående. Har svårt att äta pga detta så jag äter 2 mål mat om dagen...Det enda som sväller är händerna men det är inte alls störande.

En remiss är skickad för samtal om en igångsättning alt ks. Vi får se vad som händer...

• sensommarbarn

Insåg precis att jag inte har nån glass hemma till pajen... Och ingen grädde till gubbarna... ;) Så nu blir det en tur till affären! Mår så otroligt dåligt av järntabletterna så här blir det massvis med jordgubbar nu fram till förlossningen! :D

Har haft en riktigt positiv eftermiddag, efter lite vila efter vattengymnastiken har jag kunnat röra mig nästintill normalt en liten stund!! :D Nästan ingen kännig av foglossningen alls! Nu är den dock tillbaka med samma styrka, men vilken otrolig känsla att kunna röra sig och gå utan smärta!! :D Hoppas på fler såna eftermiddagar och att det innebär att bebisen är på väg snart ;)
    Hoppas ni alla får en underbar kväll!!

• Ofeigur
    sensommarbarn skrev 2011-05-24 18:25:32 följande:
    Insåg precis att jag inte har nån glass hemma till pajen... Och ingen grädde till gubbarna... ;) Så nu blir det en tur till affären! Mår så otroligt dåligt av järntabletterna så här blir det massvis med jordgubbar nu fram till förlossningen! :D

Har haft en riktigt positiv eftermiddag, efter lite vila efter vattengymnastiken har jag kunnat röra mig nästintill normalt en liten stund!! :D Nästan ingen kännig av foglossningen alls! Nu är den dock tillbaka med samma styrka, men vilken otrolig känsla att kunna röra sig och gå utan smärta!! :D Hoppas på fler såna eftermiddagar och att det innebär att bebisen är på väg snart ;)
    Hoppas ni alla får en underbar kväll!!
    Det lät inte bra. Hoppas du har handlat och njutit nu=)
Svar på tråden Ni i v 34-35, hur mår ni??