• MissSept

Ni i v 34-35, hur mår ni??

Jag är i vecka 34 nu, snart v 35. Har en del sömnsvårigheter och svullna fötter, i övrigt mår jag bra. 
    Har inhandlat det mesta, även om jag ej hunnit med att hämta ut tex vagn mm ännu och bygt ihop säng och liknande.  Går på semester nu tack och lov så jag hinner med allt :) 

Ni andra i vecka 34 - 35, hur mår ni??  Har ni inhandlat det som behövs ännu?? Jobbar ni fortfarande? 

• Svar på tråden Ni i v 34-35, hur mår ni??
  • sensommarbarn

Inatt tror jag att jag legat vaken ett par timmar med rejälva förvärkar... Eller så har jag drömt att jag haft det.. ;) Är riktigt trött iallafall... Har börjat känna mer och mer att sammandragningarna till och från gör liiiite ont.. Hade inga förvärkar alls med sonen så jag intalar mig själv iallafall att det är positivt och att det sätter igång lite tidigare ;)

Idag ska jag inhandla det sista till BB-väskan och bebissaker som är bra att ha hemma när bebisen kommer (typ blöjor...). Ska försöka hitta nån present till svägerskan som fick bebis för två veckor sen med...

Hoppas ni får en trevlig helg!!

• Skruttefia06

En sån lyx,,fick sova till 9.30 idag,,dottern vakande inte förrän då..Bra morsdagpresent..

Igår hade jag lite ont,,inte sd och inte som mensvärk,,antar att det är förvärkar,,minns inte att jag hade det med dottern..

Ha en bra dag!

• yousou

Hej! hänger gärna på här om det går bra=) Är i v 35 går in i 36 imorgon.

Hmmm ja var ska man börja haha, svullna händer och fötter, trött då och då, sover ganska dåligt har börjat få ont av att ligga enbart på sidan så det gör att man vaknar mkt under natten. Världens foglossning har man haft sen v 13 så det är jag nästan van vid nu haha..

Jag kan inte jobba pga att jag är personlig ass åt en man som behöver hjälp med lyft och förflyttningar så det går inte ihop så bra med min rygg.

Annars flyter allting på kan man väl säga, inte så mkt kvar nu =)

hur går det för er andra då?

kram

• sensommarbarn

Välkommen yousou!

Jaha, vecka 36 idag då! Imorgon är det dags för BM-besök.. Börjar bli sjukt trött på detta nu! Har inget tålamod alls känns det som (och sonen har haft en sån där toppendag på dagis, knappt ätit och inte sovit alls... så han är otroligt rolig att umgås med just nu....).. Har sammandragningar i stort sett hela tiden, är osäker på om det verkligen släpper eller om det är samma hela tiden... Sov tre timmar på dagen, vaknade flera gånger av obehagliga sammandragningar... =/

Minst fyra veckor till alltså.. Som tur är har foglossningen blivit lite bättre igen så nu kan jag nästan gå normalt! ;)
    Vattengymnastik imorn igen (veckans höjdpunkt) och sen in till stan för att hämta ut gratisboxen på Babyproffsen och se om de möjligtvis fått in vagnen jag är så otroligt sugen på... ;)
    Hoppas att ni alla har det bra därute i värmen!

• 3Jane

Mina foglossningar verkar (peppar peppar) helt magiskt ha försvunnit. Hade ju jättejobbigt så jag inte kunde jobba men sen en dag plötsligt var det bara bättre. Superskönt, hoppas de inte kommer tillbaka nu bara på sluttampen!

Jobbade sista dagen igår, väldigt skönt! Har också BM imorgon, undrar hur stor mage man fått nu :)

• Ofeigur
    3Jane skrev 2011-05-31 20:08:06 följande:
    Mina foglossningar verkar (peppar peppar) helt magiskt ha försvunnit. Hade ju jättejobbigt så jag inte kunde jobba men sen en dag plötsligt var det bara bättre. Superskönt, hoppas de inte kommer tillbaka nu bara på sluttampen!

Jobbade sista dagen igår, väldigt skönt! Har också BM imorgon, undrar hur stor mage man fått nu :)
    Gud va skönt!=) Lycka till i morrn!
  • sensommarbarn
    3Jane skrev 2011-05-31 20:08:06 följande:

Skönt! Här har foglossningen skött sig rätt bra senaste veckan, OM jag inte gjort för mycket... Var på vattengymnastik idag, två gånger kvar... Sen hoppas jag att bebisen kommer ut ;) Har planerat in att städa, tvätta och greja lite allmänt imorgon, hoppas bara att jag kan röra mig... ;)

Har skrivit om BM-besöket och lagt ut en magbild på min blogg om ni vill läsa =)
  • yousou
    sensommarbarn skrev 2011-05-30 15:07:39 följande:
    Välkommen yousou!

Jaha, vecka 36 idag då! Imorgon är det dags för BM-besök.. Börjar bli sjukt trött på detta nu! Har inget tålamod alls känns det som (och sonen har haft en sån där toppendag på dagis, knappt ätit och inte sovit alls... så han är otroligt rolig att umgås med just nu....).. Har sammandragningar i stort sett hela tiden, är osäker på om det verkligen släpper eller om det är samma hela tiden... Sov tre timmar på dagen, vaknade flera gånger av obehagliga sammandragningar... =/

Minst fyra veckor till alltså.. Som tur är har foglossningen blivit lite bättre igen så nu kan jag nästan gå normalt! ;)
    Vattengymnastik imorn igen (veckans höjdpunkt) och sen in till stan för att hämta ut gratisboxen på Babyproffsen och se om de möjligtvis fått in vagnen jag är så otroligt sugen på... ;)
    Hoppas att ni alla har det bra därute i värmen!
    Tack så mkt =) Vad jobbigt med sammandragningar, jag får också sammandragninar av små grejer bara när jag promenerar eller böjer mig ner så drar det och spänner i magen. Det är inte alls en skön känsla, eller när bebis får för sig att sparka mot min kisseblåsa fy vad obehagligt det är.  Men som du säger minst fyra veckor kvar haha man får ju hoppas att det är MAX fyra veckor kvar istället haha!

skönt att foglossningen har släppt, min är kvar och jag knakar hela jag så fort jag ska vända mig i sängen. Inte skönt! jag har också fått rekomendationer till vatten gympa men jag har inte orkat gå...segt ja vet..:P men nu på senaste tiden har jag blivit ganska lat.
  • Ofeigur
    sensommarbarn skrev 2011-05-31 21:01:19 följande:
    Skönt! Här har foglossningen skött sig rätt bra senaste veckan, OM jag inte gjort för mycket... Var på vattengymnastik idag, två gånger kvar... Sen hoppas jag att bebisen kommer ut ;) Har planerat in att städa, tvätta och greja lite allmänt imorgon, hoppas bara att jag kan röra mig... ;)

Har skrivit om BM-besöket och lagt ut en magbild på min blogg om ni vill läsa =)
    kommer inte in på ngn blogg. har du en adress?=)
  • sensommarbarn

Konstigt? Adressen är iallafall sensommarbarn.wordpress.com Hoppas du kommer in ;)
    Jämförde magen denna gången med bild från samma vecka förra gången, ingen skillnad alls nästan!! Jag som själv tycker att magen är större nu,... Man glömmer rätt snabbt ;)

Har precis hämtat hem sonen från dagis... Han har inte sovit någon middag idag heller... Han har varit vaken sedan 06,00 imorse och är inte världens roligaste att umgås med för tillfället ;) Men det är bara två timmar tills maken kommer hem och jag kan lägga mig och vila lite..
    Idag har jag lyckats städa nästan hela nerevåningen och köket, har mest bara ont i ländryggen vad jag känner just nu! Så otroligt skönt att kunna gå igen... Hoppas ni andra har det bra i värmen med!

• Ofeigur
    sensommarbarn skrev 2011-06-01 14:29:01 följande:
    Konstigt? Adressen är iallafall sensommarbarn.wordpress.com Hoppas du kommer in ;)
    Jämförde magen denna gången med bild från samma vecka förra gången, ingen skillnad alls nästan!! Jag som själv tycker att magen är större nu,... Man glömmer rätt snabbt ;)

Har precis hämtat hem sonen från dagis... Han har inte sovit någon middag idag heller... Han har varit vaken sedan 06,00 imorse och är inte världens roligaste att umgås med för tillfället ;) Men det är bara två timmar tills maken kommer hem och jag kan lägga mig och vila lite..
    Idag har jag lyckats städa nästan hela nerevåningen och köket, har mest bara ont i ländryggen vad jag känner just nu! Så otroligt skönt att kunna gå igen... Hoppas ni andra har det bra i värmen med!
    Kom in nu. Ingen större skillnad mellan magarna tycker jag. la till den i fav=)
  • sensommarbarn

Nä sa det till maken, kunde ju lika gärna varit tagna samtidigt bilderna! Inte med tre års mellanrum ;) Tror mer och mer på att det är en pojk denna gången med.. Vilken chock jag kommer få på BB om det är en flicka ;)

• sensommarbarn

Insåg precis... 30 dagar kvar idag! :) Jag som hade bestämt att bebis ska komma på måndag, börjar inse att det kanske är liiite tidigt? ;) Men tre veckor för tidigt låter inte lika mycket som 30 dagar för tidigt.. Får nog lugna mig en vecka eller två till..

Hur har ni andra det därute i värmen? Håller på att smälta bort här!! Varit på aktivitetsgård här i närheten och lyckats bränna mig på axlarna och i nacken.... Är så otroligt noga med att smörja sonen, men glömmer bort mig själv... ;)

• Ofeigur

Idag gjorde jag ngt som jag inte trodde jag skulle göra. Vi åkte till Eskilstuna zoo! Det var hett och mina fötter såg ut som två klubbor! Det var svårt att gå och jag fick stanna stup i kvarten och sitta i skuggan på någon bänk för att kunna gå vidare. haha Som tur var så hade jag sambon med som fick springa med sonen och titta på djuren och i fantomenland. Köpte lite kläder innan på Tuna park och det var skönt att få lite sommarkläder i värmen.=)

Jag är lite orolig för mina fötter och händer. Jag är så svullen och det försvann inte över natten heller=( Känner inga andra symtom som skulle tyda på havandeskapsförgiftning. Vad tycker ni? ska jag ringa 1177 och höra? Man blir ju lite nojjig

• sensommarbarn

Åh mysigt att gå på zoo!! Skulle jag också vilja göra! Men har planerat att åka till Kolmården i slutet på juli om vi orkar med liten bebis ;) Men känns ändå lugnare att åka i år än att åka nästa år när den lill* är ett år ;)

Jag skulle nog ringa om jag var du, lite sent svarat kanske... ;) Hur har det gått med fötterna och händerna? Hoppas det inte var nån fara och att det gått ner nu över natten? Tycker man blir nojjig för det mesta just nu...

Igår gick vi på citygross och jag fick massor med onda sammandragningar typ var femte minut! Väntade bara på att vattnet skulle gå ;) Men som tur var gjorde det inte det... Men det börjar verkligen kännas att det börjar närma sig nu!!

• Skruttefia06

I tisdags ville bebisen ut...det blev en dotter! 11 dar innan BF..3480gr 49cm

Allt gick bra,,,vi är världens lyckligaste

• LNE

ow en tråd för mig!
    vecka 34+1 (BF 4 aug)
    förvärkar flera gånger per dag men dem gör ingen verkan på tappen (tittat upp) och foglossningar från helvetet!!

• Helle333
    MissSept skrev 2011-05-20 08:37:27 följande:
    Jag är i vecka 34 nu, snart v 35. Har en del sömnsvårigheter och svullna fötter, i övrigt mår jag bra. 
    Har inhandlat det mesta, även om jag ej hunnit med att hämta ut tex vagn mm ännu och bygt ihop säng och liknande.  Går på semester nu tack och lov så jag hinner med allt :) 

Ni andra i vecka 34 - 35, hur mår ni??  Har ni inhandlat det som behövs ännu?? Jobbar ni fortfarande? 
    Jag jobbar fem dagar till. Sedan har jag semester sista månaden. Jag har köpt allt utom amningsBHar. Tänkte vänta med det tills storleken stabiliserat sig lite då jag har en storlek så jag måste köpa BH på DYRA BHaffärer. Jag vill ha två amningsBHar och får för detta hosta upp minst 1200kr. Jag ser inte fram emot det.
    Jag har svullna ben, fötter och händer. Jag vaknar på nätterna av att svullnaden i händerna gör svinont. Jag var nära att behöva sjukskriva mig pga smärtan i fötterna men upptäckte att asfula crocs är rena guldet för smärtande gravidfötter. Blodsockret har börjat åka berg och dalbana så jag måste hitta ett nytt ätmönster igen och humöret åker lika mycket berg och dalbana. MEN jag har visserligen foglossning men jag kan gå, jag kan gå utan kryckor det räcker med bäckenbälte, jag kan sätta mig på huk och ta mig upp igen. Jag har inte kräkts mig igenom graviditeten som min kusin gjorde. .....
Svar på tråden Ni i v 34-35, hur mår ni??