• Anonym (Trött man)

Snabbis - eller näe...

Behöver akut tips på att få igång sexlivet. Har ett barn på 6 månader och hade inte sex alls under graviditeten, för min sambo ville inte (tyckte magen var konstig). Helt ok men nu har jag klämt ut ungen och gått ner så jag (nästan) ser ut som innan. Tror därför inte att det är min kropp som är skrämmande längre.
    Nu är det istället trötthet som är problemet - ja vi är trötta (alla småbarnsföräldrar är väl det mer eller mindre) - men barnet somnar 10 och sover sedan hela natten. Även om han är trött, han jobbar heltid + övertid och har en del på jobbet, så borde vi väl få till en snabbis i soffan EN gång i veckan?!
    Börjar bli väldigt less på att föreslå sex och bli avvisad. Inte så att jag brinner i trosorna heller, jag är också trött, men jag tycker att det är en viktig del av en relation, men blir t.ex. bevisat mindre irriterad på varandra om man haft sex.
    När vi väl har sex (en gång i månaden) så är det jättebra men för sällan. Och jag skulle ställa upp på nästan allt faktiskt, bring in the gimp om det är det som krävs. Men näe, inte i kväll, jag har inte duschat, jag är trött...
    Det är inte roligt alls, jag skriver så här för jag börjar känna mig desperat. Någon som varit med om liknande eller bara har några väldigt piffiga uppkåtningstips (han gillar inte spetsunderkläder)?

• Svar på tråden Snabbis - eller näe...
  • redneck girl

förklara att det är viktigt för dig med närhet och sex. trötthet är ju en bra grej att skylla på....men håller inte i evig tid.ni har ett barn som sover om natten...så det är inte problemet. man får prioritera i sitt liv...vad är viktigt för just mig. slötitta på tv om kvällen...sitta vid datorn eller ha sex med sin käresta. jag har valt sex framför tv och dator iaf.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Binary

Skrivit 2 poster angående att återfå lust från en mans perspektiv, en utifrån manligt och småbarnsförälders perspektiv. Kanske kan vara nått att läsa?

Länk finns i min signatur

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Anonym (Trött man)
    redneck girl skrev 2011-05-20 12:36:48 följande:
    förklara att det är viktigt för dig med närhet och sex. trötthet är ju en bra grej att skylla på....men håller inte i evig tid.ni har ett barn som sover om natten...så det är inte problemet. man får prioritera i sitt liv...vad är viktigt för just mig. slötitta på tv om kvällen...sitta vid datorn eller ha sex med sin käresta. jag har valt sex framför tv och dator iaf.
    Ja det hade ju jag med valt Flört men jag tror inte på att ställa ett sånt ultimatum (antingen sex eller så stänger jag av tv:n) eller att säga att han inte prioriterar sex - det blir bara bråk. Det är det som är så svårt. Tror inte han tänder på att jag tjatar om sex, jag vill ju att han ska vilja inte "ställa upp".
  • Anonym (Trött man)
    Binary skrev 2011-05-20 12:39:39 följande:
    Skrivit 2 poster angående att återfå lust från en mans perspektiv, en utifrån manligt och småbarnsförälders perspektiv. Kanske kan vara nått att läsa?

Länk finns i min signatur
    Tack! Ska kolla!
  • redneck girl

nä att bara stänga tv:n tror jag inte på. och jag har inte skrivit om ultimatum heller. menar att om karln nu är så svårt trött....kanske han får prioritera lite. och det måste väl gå att säga till honom utan att det ska ses som tjafs.

Anonym (Trött man) skrev 2011-05-20 12:40:27 följande:
    Ja det hade ju jag med valt Flört men jag tror inte på att ställa ett sånt ultimatum (antingen sex eller så stänger jag av tv:n) eller att säga att han inte prioriterar sex - det blir bara bråk. Det är det som är så svårt. Tror inte han tänder på att jag tjatar om sex, jag vill ju att han ska vilja inte "ställa upp".
  • katrinus

Jag hade samma problem med min sambo, fast vi har inte ens barn utan han var mer "bara trøtt". Jag kan sæga att jag satt i tårar hos mina vænner i ett tag før att jag blev avisad av dåliga bortførklaringar. Jag tog saken i egna "hænder". Jag sjælv fick ut en sak utav det: mænniskan hade sexlust i kroppen - positivt!!
    Om han nu var så trøtt och ville ligga framfør tv:n, så skulle det bli framfør tv:n också! Jag frågade inte utan knæppte upp byxorna och gav en redig avsugning. Før min sambo behøvde lilleman lite omtanke ;)

• Anonym (Trött man)
    katrinus skrev 2011-05-20 12:52:16 följande:
    Jag hade samma problem med min sambo, fast vi har inte ens barn utan han var mer "bara trøtt". Jag kan sæga att jag satt i tårar hos mina vænner i ett tag før att jag blev avisad av dåliga bortførklaringar. Jag tog saken i egna "hænder". Jag sjælv fick ut en sak utav det: mænniskan hade sexlust i kroppen - positivt!!
    Om han nu var så trøtt och ville ligga framfør tv:n, så skulle det bli framfør tv:n också! Jag frågade inte utan knæppte upp byxorna och gav en redig avsugning. Før min sambo behøvde lilleman lite omtanke ;)
    Jag förstår vad du menar, men han säger oftast när jag föreslår/inviterar sex att han inte har duschat på kvällen och därför inte vill. Jag har provat att smyga mig på honom i både soffan och sängen men hans lilleman är inte lika lättlurad som din sambos.
  • redneck girl

har det hänt något på hans jobb? kan han ha någon annan?

• Anonym (Trött man)
    redneck girl skrev 2011-05-20 13:08:18 följande:
    har det hänt något på hans jobb? kan han ha någon annan?
    Tror inte det. Han har visserligen ett stressig jobb men jag tycker inte att det borde påverka så mycket, han trivs med det som jag förstår det. Sedan har jag ju tänkt många gånger att han inte är kär i mig längre men han ger mig ofta komplimanger och kramar/pussar mig som vanligt. 
    Det blev något strul under graviditeten då vi inte hade sex, av skäl som jag tyckte var ok, men nu är vi inte riktigt tillbaka på banan. 
    Hans lösning verkar vara att vänta ut att lusten ska komma tillbaka men jag tror inte på det, jag tror att man måste hah sex ofta för att vilja ofta. 
  • redneck girl

ja tror det är svårt om man bara lägger det på hyllan och tror att vips ska det komma. lite triggande behövs nog. skyller han på att han inte duschat ...led in honom i duschen och agera "tvätterska"...sex föder sex...så är det oftast.skicka små snuskiga sms,mms eller något under dagen....spinn på det. så lätt att folk glider ifrån varandra .....har han någon vilja till att det ska fungera så försöker han vara lite påhittig iaf.

Svar på tråden Snabbis - eller näe...