• Puyol

Kär i min arbetskamrat

Min situation nu är att jag är gift sen 5 år och vart ihop i 10år. Har två barn som är 2 och 3 år. Vi bor i hus. Mina känslor har svalnat för frun. Finns ingen glöd kvar alls.

Jag har gått och kärat ner mig jätte mycket i min kvinnliga arbetskamrat. Denna arbetskamrat är ihop med en kille sen 10 år och de har ett barn ihop som är 4år. De ska också gifta sig i sommar. Hon verkar ha det bra hemma.

Jag och min arbetskamrat har jätte roligt ihop och umgås mycket på jobbet. Hon är så mysig på nått sätt. Jag har varit kär i henne nu mer än ett halvt år. Vad ska jag göra? Ska jag bara låta det vara? Vågar inte prata med någon om detta. Går och bär detta som en klump i bröstet.

• Svar på tråden Kär i min arbetskamrat
  • Puyol
    Marcus01 skrev 2011-05-20 23:53:03 följande:
    Vet inte om du funderar på skilsmässa med din fru, men när det gäller din kollega (om jag har förstått dig rätt), så verkar det som om hon är lycklig i sitt förhållande, speciellt om hon ska gifta sig, och som diu säger har hon det bra hemma. Det bästa vore att hålla kvar en vänskap med kollegan och inte gå vidare i detta.

Kanske kan du och din fru hitta tillbaka till kärleken igen? 
    funderar gör jag. Har aldrig känt så här för någon annan under hela tiden jag varit ihop med frun. Det är jobbigt att vara kär i nån annan. Fattar bara inte hur jag ska komma över det?
  • Puyol
    Marcus01 skrev 2011-05-21 22:53:53 följande:
    Det är inte lätt att bli av med känslor, och speciellt då du träffar din kollega på arbetet varje dag. Men tänk på att hon är lycklig med mannen hon lever med idag. Det vore oklokt att ta ett steg vidare med henne. 

Det du kan göra är att antingen få liv i ditt äktenskap igen, eller så tar du skilsmässa och går vidare. Men om jag vore dig, skulle jag inte ge upp mitt äktenskap utan att försöka göra något. Det är nämligen vanligt att glöden hos gifta par efter ett tag försvinner om man inte underhåller den. Så varför inte försöka? Skulle det inte fungera, så kan du alltid ta skilsmässa. 
    Du skriver klokt. Jo det är väl som du säger klokt att inte visa vad jag känner för min kollega. När man är kär tolkar man dock in vissa tecken på att kärleken är besvarad men när jag tänker ett steg till så ska hon gifta sig i sommar och pratar ibland om hur bra de har det hemma.

Angående min fru så vill jag att det ska fungera. Dock finns det ingen passion eller ömsinthet. Det sker lite på beställning när det väl sker. 

Ska man dra sig bort från kollegan för att få känslorna att försvinna eller vad funkar? Jag är ju kär så det gör ont i bröstet. 
Svar på tråden Kär i min arbetskamrat