• Linda24

Bästa syskonvagnen????

Snälla hjälp mig!!!

Behöver lite proffshjälp av er mammor med erfarenhet av syskonvagnar.

Min son kommer att vara 20 månader när hans lilla syskon kommer.

Tacksa för alla hjälp jag kan få // Linda

• Svar på tråden Bästa syskonvagnen????
  • stina77

Så hade jag också och jag resonerade som så. En vagn är en ganska dyr invistering så den måste vara praktisk och jag ville att dset skulle vara lätt att ta sig fram i stan fasten det var en syskonvagn. Därför föll mitt val på en syskonvagn från McLaren Som funkar från nyfödd till ganska stora barn min 4 åring kan åka utan att sitta obekvämt. Det var mycket bra tillbehör som följde med och ett jättebra regnskydd. Lycka till i ditt val.

• Tingilya

hej, vi kommer köpa en teutonia team alu..

Detta e mina krav/önskemål om en tvillingvagn :

*Svängbara framhjul, annars orkar man inte. Mycket smidigare.
    *Så rymlig inuti som möjligt.
    *Fotstöd som går att reglera.
    *Att man kan vända barnen mot eller ifrån sig.

Å för mig landade det tillslut på en Teutonia team alu, trots att den e bred, vi har mätt dörrar osv, så den kommer funka för oss.
    Vi tittade på en UJ med, men jag gillar inte att den inte har riktiga fotstöd eller att man inte kan vända på barnen..

Det finns en hel djungel med syskonvagnar, men du får tänka efter vad du helst skulle vilja att den har, å leta efter det

• FruCissy

Vi har valt Babytravels syskonvagn med liggkorg monterat.
    Rimlig, bra och funktionell.

• Vill Bli Tre

Urban Jungle var den bästa för oss.. Lätt smidig och barnen satt varför sig.. inte "på" varann som i andra syskonvagnar.. utan i varsin sitt del men liten "vägg" i mellan....
    Den är dyr men var värd varje öre!
    och första fördelen mot tex emmaljunga,teutonia mfl, den är bara 73cm bred. inte 79 som annars är standard. vilket betyder den kommer fram på de flesta ställen...

• Kickans mamma

Jag har den som FruCissy. Enda nackdelen regnskydet som följer med funkar itne med liggdelen men finns att köpa till billig och smidig

• FruCissy

Kickans mamma : Vi har inte hämtat ut vår vagn än, men nr är nöjda med den ??
    Det kom ett bra regnsskydd till vagnen i början på november vet jag.

• Kickans mamma

vi är nöjda om vi hade fått ett regnskydd som funkat:) att köpa det dom fixat kostar 400 kr... det tycker jag de ska stå för!

• Trojka

Skulle kunna kopiera Sandra82´s svar rakt av, ska också betsälla en sådan.

• AmandaPitkänen

hur bred är den där teutonia vagnen då?

• Tingilya

79,5cm tror jag det va...

Svar på tråden Bästa syskonvagnen????