• Linda24

Bästa syskonvagnen????

Snälla hjälp mig!!!

Behöver lite proffshjälp av er mammor med erfarenhet av syskonvagnar.

Min son kommer att vara 20 månader när hans lilla syskon kommer.

Tacksa för alla hjälp jag kan få // Linda

• Svar på tråden Bästa syskonvagnen????
  • cambe

Min flicka var 23 månader när nr 2 kom. Jag hade då en Brio Twinette. Fördelen med den var att den var ganska liten, nackdelen med den var att den var framåtvänd. Efter 4 månader behövde jag den inte längre utan sålde den. Min stora sov inte längre på dagen. Trivdes jätte bra på ståbräda.

• sica

Babtproffsens Babytravel. Har det nu som liggvagn för tvillingar. Hade tänk att köpa en Urban Jungle men när denna var likvärdig gällande alla krav jag hade (förutom att UJ var lite coolare) men kostade hälften så mycket - HÄLFTEN!!, så köpte jag denna istället.
    Den är jättebra.
    Vi ville ha;
    -Rymlig liggdel (åkpåse/lift, barn i overall, extrafilt..etc måste få plats).
    -Lätt att köra i stan (flexibla framhjul löste det)
    -Hyfsad snygg
    -Stabil (tippar inte som endel andra)
    -Alla tillbehör ingå (såsom suffletter till liggdel och sittdel, regnskydd till liggdel och sittdel etc)

• Linda24

Ojoj tack för alla svar!!!

Vi är inne på att köpa en Babyproffsens eller UJ. Helst vill jag ha en UJ men det är för att även jag (precis som sica) tycker att den är coolare o snyggare än babyproffsens men är det den ända skillnaden så..... För priset är det himla stor skillnad på!!!!

Ja vill ha en smidig vagn som är lättkörd, det är det viktigaste kravet för mig!

Ja, vilken djungel det är när man ska köpa vagn! Tyckte det var jätte svårt då vi skulle välja vagn när vi väntade Max. Då köpte vi en Emmaljunga duo o den har jag varit jätte nöjd med!

tack igen för era svar!

• FruCissy

Kollade också inn UJ vagnen, men tyckte faktisk BT hade bättre kvalitet. Dessutom hade inte UJ delat sufflett eller ställbart handtag.

• Tazmania

Babytravel syskonvagn helt klart bäst. Man svänger på en 5

• Misa

Jag har en köpt en Phil&Ted, kanon bra! Syskonen sitter bakom varandra i rad, alltså inga problem vid dörrkarmar mm.
    Min svägerska har en sen tidigare och jag bestämde mig för en sån själv sen efter att ha tittat runt på en massa.

• Tvillingfarsa

Asså UJ, jag hajar inte hur man kan tycka den är snygg, tycker den är sanslöst ful.

Nej, här vart det Emmaljunga.

• Rubia

Hör du Kickans mamma, vad var det för regnskydd du fick beställa till? Alltså märke och så? För jag kollade på BT:s vagn nu i helgen och frågade just om regnskyddet och vi försökte med gemensamma krafter sätta på det som medföljde med liggkorgen monterad på och det var ju omöjligt att få det så att det täckte det sittande barnet. Hon i affären var lite förvirrad och sa att "jo, men det SKA gå med det här" men det gjorde det ju inte. Har nästan bestämt mig för en BT i alla fall, men det skulle vara bra att veta vilket regnskydd du hade fått så att man kan begära det direkt. Tycker för övrigt att BT verkar bäst och prisvärdast, att man inte kan vända den känns OK när man har liggkorgen på - min ettåring sitter ändå framåtvänd nu. Frågan är ju bara hur länge liggkorgen funkar, har haft hårdlift på sittvagn till mina tidigare barn och den har de ju vuxit ur innan 6-månader.... Men det problemet får man ju med vilken vagn som helst såvitt jag förstår.....

• Rubia

Förresten, ni som har BT:S vagn, vad är måtten på den ihopfälld, med och utan hjul? Om någon skulle vilja hjälpa mig med det så skulle jag bli glad, fast det är OK om ni inte orkar... Får väl komma ihåg att ta med mig måttband själv nästa gång jag är i affären. Men visst blir den väl hyfsat smidig?

• FruCissy

Rubia, vet att den är 73 cm bred. Och den tar inte mer plats än våran Brio duo vagn ihopfällt tror jag. Mer eksakt kan jag inte säga, och vi har inte hämtat hem den än.

Regnskyddet som följer med funkar inte, man måste kjöpa till ett som fungerar. Märket på regnsskyddet är tullsa. Hon vi pratade med bara skrattade åt det regnsskyddet som följde med.

Ang det där med att byta ut liggkorgen. Jag resonerar så att iom att vår bebis kommer att födas i februari kommer vi att kunde använda den längre än vi gjorde med sonen (4,5 mnd) för på sommaren behövs inga klumpiga overaller och filtar. Korgen är inte mindre än tex emmaljunga/brios liggdel (har mätt).

Hur hade ni tänkt bädda i liggkorgen ? Åkpåse ? I så fall vad slags åkpåse ?
    Själv funderar jag på fårskinn i botten, och ett rejält täcke, det är inte många mnd det är kallt här omkring.

• Rubia

OK, tack FruCissy. Det låter ju bra att den inte tar mer plats än en vanlig enkelvagn. Våran bebis ska ju födas 5/5 (fast det blir säkert 10-14 dagar tidigare för det har det varit tidigare för mig). I början kanske man måste ha åkpåse iom att det kan vara lite kallt - vi har en svart Brio åkpåse, utan fleece eller dun. Fast nu när jag tänker efter så får väl tvåan ha den och så får vi väl skaffa en ny till nr 3.... När den inte behövs längre så har jag ätnkt bara lakan och täcke och så vindskyddet på. Mina barn bruakr vara ganska varma av sig så jag har aldrig byltat på dem särskilt mycket (ja, de har alltså inte frusit men heller inte sett ut som Michelingubbar).

• Joppis81

Vi har BabyTravels syskonvagn med riktig liggkorg till lillasyster, väldigt smidig! =)

Vi är kanonnöjda med vagnen, båda barnen trivs bra i den, de ryms, lillasyster har ännu gott om plats i liggdelen trots att hon är ganska lång, den svänger på en femöring, är smal, smidig med separata sufletter och ställbart handtag!

Det enda som är negativt är ju då regnskyddet som inte funkar med liggdelen på. Vi har dock inte brytt oss om att köpa ett extra regnskydd för hitills har vi klarat oss från större oväder när vi varit ute och lillasyster ligger kanske bara i liggdelen i 2 månader till och det är onödiga pengar för oss...
    Varukorgen är också ganska svår att nå, man får knöla in sig under vagnen för att nå den i princip, men det gör inte oss så mkt för vi använder väldigt sällan varukorgen, har istället skötväska och sen så handlar vi sällan med vagnen.

• Julius

Får 18 månader mellan mina barn & har köpt en beg BT på Blocket med liggdel. Ser fram emot att fåanvända den när allt är klart. Är helnöjd med köpet änsålänge iallafall.

• Gävletjejen

Om ni ska ha Babytravels vagn...beställ nu så att ni får en 05.a och inte 06:a. De kommer nämligen att ta bort den största fördelen med de svängande framhjulen (de kommer bara att svänga litegrann)!!!

/Maria.

• Gävletjejen

PS. Vi valde en UJ! Anledningen är att vi räknar med att sälja den begagnad, och då förlorar man inte så mycket på dem (vi betalade 9600 för vår ny, och de säljs för 7-8000 begagnade). Som det verkar i dagsläget förlorar man mer (eller i alla fall lika mycket) på Babytravels. Och nu vet vi ju att vi får en lättare vagn, som dessutom har helt vändbara hjul även på 06:an...

• längtar1

vi har beställt emmajugna twin cerox, tyckte den var snygg och praktisk men vi får väll hoppas att kvaltien är bra

Svar på tråden Bästa syskonvagnen????