Könsneutrala leksaker
Hur viktigt är det med könsneutrala leksaker?
Hur tänker ni när ni skall köpa leksaker till era barn köper ni helst rosa till flickor och blått till pojkar?
Hur viktigt är det med könsneutrala leksaker?
Hur tänker ni när ni skall köpa leksaker till era barn köper ni helst rosa till flickor och blått till pojkar?
Äh, tycker den här diskussionen om könsneutralt hit och dit är så fjantig.
Man ska väl köpa dom leksaker/kläder som barnet vill ha eller?
Vill min dotter har hello kitty saker så får hon det.
Nu tycker hon även att Spiderman är kul, så då blir det väl nåt sånt med.
Min son har haft dockvagn och min dotter bygger massor med lego (vanligt lego, inte speciellt rosa alltså) så det styr mig inte alls. Men barnen tittar i katalogerna som förmedlar att vissa leksaker är tjejsaker och vissa killsaker och det gillar jag inte. Jag gillar inte att barnkläder är så uppdelade som de är heller och blir tokig på detta med tjej och killjeans tillexempel.
Jag skulle gärna se dockvagnar med stawars, blå lego med Hello Kitty tema eller rosa tröjor med dinosaurier. Grejer för BARN helt enkelt, inte för barn av ett visst kön.
Min son har haft dockvagn och min dotter bygger massor med lego (vanligt lego, inte speciellt rosa alltså) så det styr mig inte alls. Men barnen tittar i katalogerna som förmedlar att vissa leksaker är tjejsaker och vissa killsaker och det gillar jag inte. Jag gillar inte att barnkläder är så uppdelade som de är heller och blir tokig på detta med tjej och killjeans tillexempel.
Jag skulle gärna se dockvagnar med stawars, blå lego med Hello Kitty tema eller rosa tröjor med dinosaurier. Grejer för BARN helt enkelt, inte för barn av ett visst kön.
Konstiga alternativ.
Jag köper det som sonen vill ha eller behöver, det spelar ingen roll om det riktar sig till pojkar, flickor eller bägge.
Jodå! Lego och pussel t ex har vi mängder av! ![]()
Har inga barn men vägrar köpa rosa eller blå leksaker till kompisars barn. Jag ger pussel, böcker eller djur och sånt. Eller jag gav Mowgli docka och dockvagn när han fyllde 4. Men det skulle jag kunna gjort om han var tjej med. Men INTE rosa. Rosa är fint. Men det är fånigt att en del tjejer bara har rosa leksaker. Så jag vägrar ge rosa till tjejer. (kan finnas undantag. Men som princip =)
Ursäkta är lite oseriös och tramsig nu; men jag skulle bra gärna vilja se en KÖNSNEUTRAL docka. Vad har en sådan mellan benen egentligen? Man får innerligt hoppas att med den dockan kommer ett par underbyxor - som är odentligt påsydda.