Passionsfrukt skrev 2011-05-22 20:26:08 följande:
Jag har glömt varför hon ville göra abort. Vad var hennes excuse?
Jag fattar bara inte hur en vuxen människa som tycks ha nånting annat än luft mellan öronen - och som dessutom redan ploppat ut två barn och således vet hur de kommer till - lyckas bli oplanerat gravid. Ja, pessar och piller kan svika och kondomer kan gå sönder, men vad är chansen?
Att relationen var ganska ny och inget var säkert, att hon bara hade 1-2 år kvar i branchen och sen skulle hon vara förgammal för att tjäna så bra på det osv, hon hade helt okej skäl faktiskt. Ville ha mer ordning på livet och sånt OCH det tycker iaf jag är goda skäl, skäl nog.
Jag är gjord medans min mamma åt piller, hon blev gravid ändå. Jag har varit gravid tre gånger, men bara fött ett barn, mina piller tog slut, jag tror vissa människor helt enkelt bara blir gravida ihop lätt och andra har det skit jobbigt. Frejas pappa och jag blir gravida ihop lätt, medans ett ex och jag levde utan skydd i 2 år och inget hände alls. Ödet kanske, men olika verkar det vara.
Oavsett skäl, så måste det ju ändå vara bättre för barnet att inte födas ovälkommet och kanske bli oälskat. Eller det är så jag tänker iaf och jag skulle nog aldrig klara av att göra abort oavsett, men det är en rättighet jag är fullt beredd att begå ,ord för att få ha kvar.
Jisses seriöst blev det

Nu måste jag natta barnet...