varfördåför skrev 2011-10-21 21:03:29 följande:
det har jag kännt helatiden.. han har fan inga försonande drag, och ni som regerar på att jax och ope inte har någon bra kvinnosyn och att de är svin... innan man har stukat en kvinna som gemma så som clay har gjort, då har man använt mycke härskarteckniker.. han misshandlar ju henne stup i kvarten och ingen reagerar.. :-O
Han är grym, på allvar. Helt psycho. Tar strypgrepp på frugan ute på gården mitt på blanka dagen och folk säger inget, gör inget.
Jag tycker inte någon karl i SoA har bra kvinnosyn

Eller alltså ja, jag vill inte kalla det dålig kvinnosyn, kanske lite snedvriden bara. Så länge som
deras egna tjejer gör vad de ska och följer reglerna så är allt frid och fröjd, på nåt vis... Tjejerna själva ska ju vara obrottsligt lojala mot klubben men är ju ändå inte medlemmar! Har det inte vid många tillfällen blivit sagt att "she's just an old lady"?
Men jag fattar att det är sådär. Serien skulle inte funka om tjejerna också drog runt på motorcyklar och härjade lika mycket som karlarna. Och tjejerna i den här serien är starka och tuffa! Det är bara att de i vissa avsikter inte har några som helst "rättigheter" om vi ska kalla det så...