Inlägg från: Passionsfrukt |Visa alla inlägg
  • Passionsfrukt

SoA

aidj skrev 2012-02-26 19:56:59 följande:
    nu tittar vi ju på game of thrones, soa på 11an klockan 21 och game of.. klockan 22 på 1an.. kan det bli bättre sedan kommer nya säsongen av game of att ladda ner och innan vi vet ordet av så är SoA tillbaka
    Såg GoT i somras... har ett par, tre serier jag följer nu, plus att jag i helgen började med Band of Brothers. Visserligen en miniserie på 10 avsnitt så när det är slut är det ju slut. Funderar på The Pacific men den hade visst inte fått lika bra recensioner... äsch, jag vet inte.
    Den som ändå slapp arbeta utan kunde sitta och glo på diverse serier tills all snö smält bort och våren är här! Dvs i cirka två månader... kan jag inte bryta benet eller nåt???
    Annars är det The Walking Dead, Once Upon a Time och House som gäller. Men de kommer ju bara ett avsnitt i veckan, på måndagar och tisdagar så det lever man inte länge på...
  • Passionsfrukt
    aidj skrev 2012-02-27 15:48:47 följande:
    jag ser GoT igen nu.. jag har ju också sett den, men man kan ju inte få nog av chal drogo

once upon a time är jag lite sugen på, men då blir dte ju att ladda hem för jag ahr inte sett något av den. Synd att Grim var så grymt dålig annars hade juden liote potetial egentligen... tills man såg den... :-P
    Jag började med Grimm, gav det tre avsnitt och sedan bestämde jag mig för att min tid är värd så mycket bättre. Det var ju ett bra uppslag men så jäkla dåligt genomfört! Var riktigt besviken...
    Once Upon a Time är lite småfånigt, och jag har väldigt svårt för Jennifer Morrison, men jag har totalt fastnat för alla sagokaraktärer och sitter bara och stortjuter då diverse prinsar och prinsessor får varandra (alternativt tvingas ljuga för varandra och säga att dom inte älskar den andra, bara för att skydda henom!). Jo, jag är lite vinterdeppad ja...
  • Passionsfrukt
    aidj skrev 2012-03-06 09:52:00 följande:
    jag såg conan the barbarian i hälgen.. uppenbarligen är clay i AoA pappa till chal drogo i GoT
    Jo det är han, han gör sig väldigt bra som Conans pappa! Perlman gör överlag badass-roller grymt bra.
  • Passionsfrukt
    Mamma SL skrev 2012-04-20 11:59:49 följande:
    Någon som följer Alcatraz? I avsnitt #10 "Sonny Burnett" är Theo Rossi med, hot as always...
    Är han? Oj gud... jag fick ju världens crush på honom i senaste säsongen. Totalsvängde från Chibs till Juice. Kan man se bara ett avsnitt av Alcatraz och ändå fatta?
  • Passionsfrukt
    aidj skrev 2012-06-17 09:21:47 följande:
    när i september? jag åker ju till utomlandet den 2a :-O
    Jag vet faktiskt inte, men förra säsongen började ju 6.9 så jag antar att det blir i början av månaden? Shit, kom precis på att jag eventuellt också ska utomlands första veckan i september! Men jag kanske hinner tillbaka...
  • Passionsfrukt
    aidj skrev 2012-06-17 15:21:46 följande:
    verkar man väldigt psykisktsjuk om man avbokar en gratis utlandsersa för att var hemma då nya säsongen börjar
    Det tycker jag är lite väl stört, jo Flört Själv måste jag betala min så det är nog bara att åka. Men jag är  bara borta en vecka, så man kanske hinner hem tills det börjar. Annars får man bara överleva...
  • Passionsfrukt
    Buscemi skrev 2012-06-17 23:19:50 följande:
    Precis som jag då. Jag hatar att se ett avsnitt i veckan, när man kan vänta och se dom alla. 

Rätt maniska människor som vill avboka semestrar och ha sig bara för ett avsnitt.  
    ...eller skämtsamma människor som med glimten i ögat säger att dom funderar på att avboka sin semester pga seriestarten? As if I would...
    Men spara ihop flera avsnitt och se alla på en gång, det kan jag inte med. Vill se varje vecka trots att man måste vänta efteråt.
  • Passionsfrukt
    Buscemi skrev 2012-06-18 09:38:46 följande:
    Ja, jag skojade bara.

Håller med. Allt bra börjar i höst. Hur ska man hinna med? 
    Bra Glad Så blir vi inte osams eller nåt.

Det är faktiskt sant att det mesta som är bra går under vinterhalvåret. Förra hösten följde jag som mest typ fem serier - vilket är hemskt mycket för mig, jag är ingen tv-tittare på det viset. Men någon föll bort och så slutade en annan och så vidare. Till all lycka!

Brukar faktiskt undvika att fastna i serier. Då folk jag känner är euforiska över någon ny serie brukar jag inte kasta mig över den genast utan avvakta lite. Blir så jobbigt då man redan följer några riktigt bra serier, plus jobbar och har fritidsintressen utöver tv Flört