• Maskrosa

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hejsan,

Är på 5+0 idag och jag har mest haft ömma äggstockar och mensvärksliknande smärta till och från. Det var just för det som jag började misstänka att något var annorlunda, det var inte så ihållande som det brukar utan kom då och då. Sen började brösten växa och ömma mer än vanligt.

Har även haft illamående några eftermiddagar men inte på några dagar nu däremot har tröttheten kommit.. Snnaaark! Trött hela tiden..

• Maskrosa
    WickedyWitch skrev 2011-05-21 22:54:04 följande:
    ömma äggstockar när du rör vid området där omkring eller mer som att du har en öm känsla i äggstockarna?

Ja, samma här. Jag hade en mycket ihållande mens/molvärk dock som fick mig att undra. Gick runt med tamponger i fickan och var redo - men den dök ju aldrig upp! Snacka om att jag blev snopen när jag såg plusset ;)

Yes, mina bröst ömmar också. Illamående har jag faktiskt inte haft så mycket av men kan känna av halsbränna ibland. Fast jag var iofs jäkligt illamående idag när jag var hungrig för femtioelfte gången & inte fick i mig något direkt ^^
    Det var mer en huggande känsla i dom ganska så ofta.

Ska bli spännande att se vad för "symptom" man kommer att få närmaste veckorn. Ja förutom att magen har börjat svullna upp, men de är ju nästan obligatoriskt och inte särskilt överraskande :P

Har ni planerat när ni ska berätta för nära och kära?
  • Maskrosa

Tänkte försöka hålla det hemligt fram till vecka 12 lr nåt sånt. Men det är redan svårt att hålla det hemligt för min familj eftersom man inte kan dricka alkohol. Blir ju ofta lite alkoholhaltig dryck till grillat när man träffas på helger så här års. I går var första undanflykterna med att jag var för trött för alkohol, fast det var ju iofs sant också. Vart väldans trött =) Men ja, det lär ju bli fler frågor nästa gång man avstår kan jag tro! Man får väl känna av läget helt enkelt! Är inte helt förtjust i att behöva ljuga. Men jag är inte ens sugen på att berätta faktiskt, har ju knappt fattat det själv än!

Ska ta tag i det hela och ringa till mvc i veckan också. Får se när man får komma dit första gången!

• Maskrosa

Ysch vad jobbigt att ni ska ha så ont. Inte alls trevligt. Får hoppas allt ser bra ut idag Sannah90! Hur har du mår du annars?

Själv känner jag nästan ingenting. Hade lite huggande igår första gången på flera dagar men annars är det bra brösten som ömmar och är tyngre. Och att man är hungrigare och lite tröttare än vanligt.

Men känner mig inte ett dugg gravid! Tror jag är på dag 5+4 idag och i måndags tog jag tag i att ringa barnmorskemottagningen. Så jag fick tid för hälsosamtal där den 8:e juni. Har börjat skriva upp lite funderingar som dyker upp. Mest rör det att jag är vegetarian så man är lite orolig att man ska få i sig allt som behövs! Att jag får i mig tillräckligt har jag aldrig varit orolig för men nu är det ju ett annat liv som man har ansvar för också så då blir man lite extra orolig. Synd bara att man har noll motivation att stå i köket att laga massa bra mat.

• Maskrosa

Hej å hå.

Nu har morgonillamåendet kommit. Ysch, det kunde gärna hållt sig borta. Har ju haft det på dagarna till och från och vid lukter och sådant men inte som det var igår morse, fy!

Vart inte lätt att häva det igår. Men idag hade jag bunkrat upp med kex vid sängen så knaprade i mig det innan jag klev upp. Antingen så funkade utmärkt eller så vart det bra idag ändå. Men skönt att slippa det i alla fall! =) Dock tycker jag det är svårt att få i sig någon bra frukost! Bara tanken på vettig frukost får det att vända sig i magen. Men men, bättre med en ljus fralla än ingenting det klart. Hoppas de vänder snart.

Men nåt positivt verkar jag ha att komma med också, den värsta tröttheten verkar ha lagt sig, woho! Hoppas verkligen att det inte bara är tillfälligt för det är väldans skönt att inte vara dötrött hela tiden =)

Hur går det för er andra?

• Maskrosa

Ja de var tur du hade kollegan där =) Ja det är väl så man får se det, tecken på att det verkar gå rätt till där inne! Men svårt att tänka så när man mår illa hehe. 

Hoppas din trötthet försvinner snart den med, vart så skönt att inte ligga å halvsova hela kvällen innan man tog sig till sängen. Fick tvinga mig själv att gå och lägga mig igår istället :P

Testade yoghurt direkt när jag klev upp igår, men det funkade inte för mig. Inget jag stoppade i mig verkade fungera men som tur är försvann det till slut iaf. Så jobbigt när man tror att man ska spy samtidigt som man är vrålhungrig! Skum känsla!

Ja jösses, täppt näsa ja. Men jag är allergisk och brukar ta allergimedicin så här års men det ska man inte ta om man är gravid. Så det är riktigt jobbigt! Blir nästan tokig när man får de värsta "allergiattackerna" med kliande, täppt näsa, nysningar heeela tiden, kli i öron och hals m.m. Hua mig. Måste ringa läkare för att försöka höra om de finns nån medicin som är mer ok. Men jag haaatar att vara i kontakt med läkare så när det inte är som värst så står man hellre ut med allergibesvären än ringer vårdcentralen.

Ja jag är i 6+3 och är också ganska svullen, känns skumt att inte komma upp med ganska platt mage på morgnarna länge. Det är en liten kula redan då och på kvällen är den betydligt större.

• Maskrosa

Fast de kan ju vara gravidnästäppa du har med med, har läst att det är ganska vanligt. Vissa har det tydligen hela graviditeten för att sedan släppa när barnet är fött. Skumt!

Ja hungrig ja.. Jag blir snart tokig! Hungrig heeeela tiden! Kommer bli stor som ett hus. Sen kan man äta något vettigt så blir man illamående istället. Och en halvtimme senare hungrig igen! Men jag är inte sugen på nåt utan har svårt att hitta något som går ner. Skitjobbigt!

Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!