• WickedyWitch

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:

Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
  • Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!
  • ljuvliga

Åååh jag var också jättehungrig! Glad Det var på så vis jag började ana att jag kunde vara gravid.
    Har två barn.
    Mina tidiga symtom har just varit vrålhungrig, täppt i näsan, småsvullen och trött. Dessa symtom hade jag när jag plussade v 4+6 med första barnet. Andra barnet var jag täppt i näsan, småsvullen och trött. hungerkänslan kom nån dag efter att jag plussat. Vet inte vilken dag jag plussade på men det var efter bim iaf. Kanske som med första barnet. (blev gravid igen när första barnet var 8 månader så jag hade bara hunnit haft 1 mens emmellan)

• WickedyWitch
    ljuvliga skrev 2011-05-21 22:34:56 följande:
    Åååh jag var också jättehungrig! Glad Det var på så vis jag började ana att jag kunde vara gravid.
    Har två barn.
    Mina tidiga symtom har just varit vrålhungrig, täppt i näsan, småsvullen och trött. Dessa symtom hade jag när jag plussade v 4+6 med första barnet. Andra barnet var jag täppt i näsan, småsvullen och trött. hungerkänslan kom nån dag efter att jag plussat. Vet inte vilken dag jag plussade på men det var efter bim iaf. Kanske som med första barnet. (blev gravid igen när första barnet var 8 månader så jag hade bara hunnit haft 1 mens emmellan)
    Ja, jag är svullen om magen här med. Har tillochmed svårt att knäppa brallorna ^^
    Brösten ömmar också, fast det går lite upp och ner där, precis som med molvärken. Det kommer och går lite.
    Igår 'brändes' bröstvårtorna i princip ^^
  • Maskrosa

Hejsan,

Är på 5+0 idag och jag har mest haft ömma äggstockar och mensvärksliknande smärta till och från. Det var just för det som jag började misstänka att något var annorlunda, det var inte så ihållande som det brukar utan kom då och då. Sen började brösten växa och ömma mer än vanligt.

Har även haft illamående några eftermiddagar men inte på några dagar nu däremot har tröttheten kommit.. Snnaaark! Trött hela tiden..

• WickedyWitch
    Maskrosa skrev 2011-05-21 22:48:32 följande:
    Hejsan,

Är på 5+0 idag och jag har mest haft ömma äggstockar och mensvärksliknande smärta till och från. Det var just för det som jag började misstänka att något var annorlunda, det var inte så ihållande som det brukar utan kom då och då. Sen började brösten växa och ömma mer än vanligt.

Har även haft illamående några eftermiddagar men inte på några dagar nu däremot har tröttheten kommit.. Snnaaark! Trött hela tiden..
    ömma äggstockar när du rör vid området där omkring eller mer som att du har en öm känsla i äggstockarna?

Ja, samma här. Jag hade en mycket ihållande mens/molvärk dock som fick mig att undra. Gick runt med tamponger i fickan och var redo - men den dök ju aldrig upp! Snacka om att jag blev snopen när jag såg plusset ;)

Yes, mina bröst ömmar också. Illamående har jag faktiskt inte haft så mycket av men kan känna av halsbränna ibland. Fast jag var iofs jäkligt illamående idag när jag var hungrig för femtioelfte gången & inte fick i mig något direkt ^^
  • Maskrosa
    WickedyWitch skrev 2011-05-21 22:54:04 följande:
    ömma äggstockar när du rör vid området där omkring eller mer som att du har en öm känsla i äggstockarna?

Ja, samma här. Jag hade en mycket ihållande mens/molvärk dock som fick mig att undra. Gick runt med tamponger i fickan och var redo - men den dök ju aldrig upp! Snacka om att jag blev snopen när jag såg plusset ;)

Yes, mina bröst ömmar också. Illamående har jag faktiskt inte haft så mycket av men kan känna av halsbränna ibland. Fast jag var iofs jäkligt illamående idag när jag var hungrig för femtioelfte gången & inte fick i mig något direkt ^^
    Det var mer en huggande känsla i dom ganska så ofta.

Ska bli spännande att se vad för "symptom" man kommer att få närmaste veckorn. Ja förutom att magen har börjat svullna upp, men de är ju nästan obligatoriskt och inte särskilt överraskande :P

Har ni planerat när ni ska berätta för nära och kära?
  • houseinthecountry

jag är supersvullen om magen, den är som en ballong, obehagligt! så kommer jag ihåg att det var förra gången också....
    ömma bröst
    sjuuuukt trött
    värk i undermagen

alla dessa symptom hade jag förra gången , o som tur är bara lite illamående.. =)

• FridaKarin

Jag mådde illa på nätterna, sedan va det borta på dagarna. Jag kunde inte ligga o sova på mage så brösten skulle sprängas kändes det som.
    Köpte då ett gravtest och visade positivt. :D 

• WickedyWitch
    Maskrosa skrev 2011-05-22 09:39:28 följande:
    Det var mer en huggande känsla i dom ganska så ofta.

Ska bli spännande att se vad för "symptom" man kommer att få närmaste veckorn. Ja förutom att magen har börjat svullna upp, men de är ju nästan obligatoriskt och inte särskilt överraskande :P

Har ni planerat när ni ska berätta för nära och kära?
    Samma här! Som att det "kniper" lite i äggstockarna ibland ^^

Vi har redan berättat det för mina föräldrar, även om det var tidigt. Just när jag fick reda på det så kändes det som jag verkligen behövde någon att prata med, så jag gick till mor min (som jag alltid haft en mycket nära relation med), sedan fick ju pappa redan på det i samma veva. De blev glada & tog det bra :)

Vi har dock inte berättat det för sambons föräldrar, det känns lite tidigt - inte heller vännerna. Vi vill iaf vänta till v.13-14 där omkring.. men det är såååå svårt ^^
    När börjar magen synas förresten? Jag är dessutom rätt så smal, så på mig kan man se en mini-bula redan, fast det är nog för att jag är svullen ;p
  • WickedyWitch

Maskrosa: När planerar ni att berätta? =)

houseinthecountry skrev 2011-05-22 09:40:18 följande:

jag är supersvullen om magen, den är som en ballong, obehagligt! så kommer jag ihåg att det var förra gången också....
    ömma bröst
    sjuuuukt trött
    värk i undermagen

alla dessa symptom hade jag förra gången , o som tur är bara lite illamående.. =)

FridaKarin skrev 2011-05-22 09:42:40 följande:
    Jag mådde illa på nätterna, sedan va det borta på dagarna. Jag kunde inte ligga o sova på mage så brösten skulle sprängas kändes det som.
    Köpte då ett gravtest och visade positivt. :D 
    Låter likt mina symptom! Jag vaknade i morse med grymt ömma bröst - de blir ömmare för var dag känns det som. Man kan knappt ta på dem ;p Har fortf molvärk men har haft det sedan jag plussade! VUL på tisdag så får hålla tummarna att allt ser bra ut =)
Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!