Inlägg från: Lilla Maj 82a |Visa alla inlägg
  • Lilla Maj 82a

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hej hej, 

Är också "nyplussad" ( vecka fyra, 3+6)  med första barnet och lite orolig över allt man känner.  Framför allt tycker jag att värken i äggstockarna är obehagligt, då det  känns som om jag skulle kunna börja blöda när som helst... Men försöker att inte oroa mig allt för mycket då det verkar vara ett vanligt tidigt symtom på graviditet. Sen har brösten blivit större och ömmar mycket. Illamående har jag inte börjat lida av ännu och hoppas det håller sig borta ett bra tag till Skrattande

Vi har berättat för familjen, men kompisar får vänta ett bra tag till. Ändå skönt att ha några att prata med och lite stöd om något skulle gå snett... 

Undrar också, när brukar magen börja synas?? Glad 

• Lilla Maj 82a
    WickedyWitch skrev 2011-05-22 20:03:10 följande:
    Jag har samma som du! Det drar och gör lite ont i äggstocks-området, men det ska nog inte vara någon fara :) Vissa har mer ont än andra och ja - så länge man inte blöder så får man se det som positivt. Det är ju ett tecken på att någon ligger & växer där inne ;)

Mina bröst har börjat ömma som f*n!! I morse kunde jag knappt röra vid dem, de gjorde ont som sjutton!

Familjen vet här också, förutom sambons föräldrar. De ska få veta efter vul:et på tisdag :) Vill se att allt ser bra ut först..
    Vännerna får nog vänta ytterligare lite till!
    Åh spännande med VUL! Hur kommer det sig att du gör det så pass tidigt? 

Ja vännerna får vänta ett tag till, men alltså det är svårt med sommaren och det fina vädret haha.. AW och goda kalla drinkar hör ju liksom till!! Undra hur länge man kan dölja Skrattande
  • Lilla Maj 82a
    WickedyWitch skrev 2011-05-24 09:45:47 följande:
    Jag har haft problem med smärtor osv.

Var på vul, och det visade sig att själva graviditeten inte kan vara mer än 2-3 veckor gammal, vet inte riktigt hur allt blir då. Man kunde iaf bara se en svart prick och ingenting mer. Nu har de ta hcg-prov (blod)  och ska ta det om 2 dagar igen och ännu ett vul den 31:a för att se om det är en normal graviditet. Just nu känner jag mig ledsen, förvirrad & hopplös. Vet inte vad som händer med min kropp :( Har inga svar, bara en massa frågor i luften.
    Nej men vad tråkigt att höra Rynkar på näsan Jag hoppas verkligen att proven visar att allt är i sin ordning..
    Men när dom säger 2-3 veckor menar dom från befruktning då? Eller senaste mensens första dag?
    Har du haft jätteont? Blir också lite orolig.. har ju känt mensvärksliknande smärtor i magen som kommer och går. Ibland gör det mycket ont, ibland känns det inte alls..

Hoppas det ordnar sig för dig, massa kramar
  • Lilla Maj 82a

Sannah90 Åh vad skönt att höra att allt var ok Solig Nu kan du slappna av och njuta av graviditeten!
    IDag är första gången jag känner av illamåendet, men det är ytterst ytterst lite.. Det gör inget om det håller sig borta ett tag till hehe..

Imorn åker jag till Paris över helgen, sen går jag in i vecka sex på måndag!!! {#emotions_dlg.flower} TIden går ju så låååångsamt..

• Lilla Maj 82a

Hej hej tjejer,

Är i vecka 6 nu (5+2) och nu börjar illamåendet komma. Vaknade tidigt imorse av det... Dock är det inte på någon kräk-nivå ännu, långt ifrån Skrattande Men jag misstänker att det kommer smälla till kring vecka 7 8 nånstans. Så nu ska jag njuta av en kräkfri vecka!!! haha
    Men känns bra att allt verkar vara i sin ordning än så länge..
    Jag hoppas min lille har det gott där i magen och stannar ett bra tag till Solig

• Lilla Maj 82a
    happiness89 skrev 2011-06-01 21:35:00 följande:
    den har inte kommit ännu :) och det har gått 8 dagar. så tänkte kolla upp det snarast... får ta mod till mig och kolla. lite nervös bara :S
    killen verkar oxå glad att den inte kommit än, då man påbörjat bebisverkstad nu... så hoppas som bara den
    8 dagar efter BIM?? Oj, det låter ju lovande =) Ja testa testa!!!
  • Lilla Maj 82a
    Körsbärsträd skrev 2011-06-02 10:52:08 följande:
    Vad har du känt innan illamåendet? Några andra symptom?

Jag har nästan städigt molvärk i magen, är på 4+6 idag. Ibland tror jag att det är något fel, men samtidigt är jag glad att jag känner något för då känns det lite verkligare. Men kan vakna på nätterna av att det gör jätteont, men sen släpper det efter man har kissat.
    Har också molvärk som kommer och går, typ som mensvärk. Tycker det är lite obehagligt.. känns ju som man ska börja blöda. Men verkar som det är helt normalt så vi behöver nog inte oroa oss :)
    Annars har jag kännt av lite ömma bröst, trötthet och humörsvängningar..  
  • Lilla Maj 82a
    Körsbärsträd skrev 2011-06-02 11:48:24 följande:
    Humörsvängningar =), du menar att man kan bli jättearg och börja gråta över att mannen hänger upp tvätten? Kändes helt normalt när det hände, men kände mig ganska dum efteråt. Jag borde ju bli glad över en sån sak, inte arg och ledsen =).

Ja, det står ju överallt om molvärken, men det känns verkligen precis som när mensen ska sätta igång, och det vill jag ju verkligen inte, men ska försöka tänka bort det och inte oroa mig.
    haha ja typ så.  Är så sjukt lättirriterad nu.. är väldigt glad av mig som person annars. Men alltså nu retar jag upp mig så lätt på saker.. min chef, kompisar, sambo.. Fast håller det mest inom mig så jag inte ska gå runt och bli ovän helt i onödan =) 

Ja försök koppla bort värken.. förhoppningsvis försvinner den om några veckor!  
  • Lilla Maj 82a
    Mantra skrev 2011-06-03 07:31:37 följande:
    Jag tror jag har plussat, kan ni hjälpa mig och kolla i mitt galleri? Bim-4 idag..
    Det där är positivt Skogstroll, men ta en sticka till om du är osäker... (jag tror jag testade typ 5 ggr ingen jag vågade tro på resultatet hahah) GRATTIS!!!! Solig
  • Lilla Maj 82a

Haha va roligt, grattis igen!!! Skrattande Ja du kan ju vänta ett par dagar och se att plusset blir starkare, men det blir det säkert!!
    Imorn kommer det nog inte vara så jättestor skillnad, eller det var det inte för mig iaf. Men väntar du ett par dagar så kommer du nog få se ett starkare Plus 
    Ja, man ska ringa MVC och skriva in sig. Men jag har inte gjort det ännu och går in i vecka 7 på måndag. Har hållt på och velat vart jag vill gå.. men tror jag bestämt mig nu så ska ringa på  måndag och boka tid!

• Lilla Maj 82a

Grattis till Plus!!!

Åh nu har mitt illamående kommit Kräks Med buller och bång!
    Mår skit, sjukt känslig, gråtbild,  illamående, trött..
    Inte på topp.
    MEN - är överlycklig över min graviditet. Måste bara skriva av mig.. =)

• Lilla Maj 82a
    Maggan 86 skrev 2011-06-05 09:07:57 följande:
    Ja, jag kunde ju måla upp vilken bild som helst, min bästa vän ser ju att det är något annat på gång. Hon visste direkt, haha!
    Så nu är det bara hon som vet bortsett från oss.

Haha men ska man inte ringa bm när man plussat då? :) jag vet inte, har aldrig gjort detta innan ju :)
    Jo man kan ringa och boka tid för inskrivning på MVC (mödravårdscentral). Men inskrivning brukar ske först kring vecka 10 tror jag så det är ingen brådska i ditt fall.
    Jag går in i vecka 7 imorn och har inte ringt ännu, ville vänta några veckor och se att allt gick bra den första tiden.. 
    Beroende på vart du bor kan det ju finnas olika alternativ privata och landsting så då får du ju fundera ut vart du vill gå.
    Jag har iaf bestämt mig nu och ska ringa i veckan som kommer och boka tid :)

Stort grattis igen och lycka till! Solig
Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!