• happiness89

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

WickedyWitch skrev 2011-05-21 22:27:12 följande:
    Hejsan!

Jag plussade den 16maj & är i vecka 5 (4+6) om jag räknar rätt ^^

Nu är jag jätteorolig (även om jag försöker leva normalt & njuta) för att det inte ska gå vägen.
    Detta är första graviditeten & har ingen aning om vad som eg är "normalt" att känna under tidig graviditet.
    Tänkte se vad ni hade för symptom för att kanske lugna mina nerver lite!
    Mina symptom är:
    Molvärk (känns ungefär som innan man ska få sin mens men inte riktigt lika ont) Hungrig som tusan! Trött! Gasig i magen Hjärtklappningar Huvudvärk emellanåt Ibland känns det nästan som att man har ett "hål" centrerat i tjejmagen, sjukt skum känsla ;p
    Kände någon kväll att det liksom "strålade" lite i nedre delen av magen, dock inte något som kommit tillbaka.. och lite knip/stickningar också ibland, men ja, antar att det kan ske allt möjligt nu i början :)
    jag har precis allt du skrivit fast har dock inte kollat om jag är gravid än :S tror jag är nervös för att det inte ska vara en bebis på g. än så länge så är mensen 1 vecka sen. så funderar på att ta ett test och hoppas på det bästa.
  • happiness89
    Mantra skrev 2011-05-31 23:12:34 följande:
    Klart du måste testa! En vecka sen mens, då får du ju rätt svar direkt ju=)
    ja det har du rätt i. men är så rädd att det inte ska vara det jag så gärna vill. men som du säger bättre att kolla. för det verkar som om jag är gravid. även min kompis har sagt åt mig att kolla....så ska nog göra det. håll tummarna , det gör jag ial
  • happiness89
    Mantra skrev 2011-05-31 23:19:57 följande:

Håller tummarna stenhårt=)

:D tack
  • happiness89

den har inte kommit ännu :) och det har gått 8 dagar. så tänkte kolla upp det snarast... får ta mod till mig och kolla. lite nervös bara :S
    killen verkar oxå glad att den inte kommit än, då man påbörjat bebisverkstad nu... så hoppas som bara den

• happiness89
    Mumman skrev 2011-06-02 09:17:31 följande:
    Gör ett test nu!! :) Spännande!
    typ. men lovar att skriva så fort jag kollat.går på helspänn varje dag och bara hoppas...
  • happiness89
    Lilla Maj 82a skrev 2011-06-02 10:24:15 följande:
    8 dagar efter BIM?? Oj, det låter ju lovande =) Ja testa testa!!!
    det låter väldigt lovande jag vet. men samtidigt är jag ju lite nervös och rädd att det inte ska vara ett +.. men får hoppas på det
  • happiness89
    Körsbärsträd skrev 2011-06-03 06:39:16 följande:
    Hur gick det?
    måste fixa pengar till ett test. så ska nog prata lite med min pappa imorgon när sambon o jag ska dit o grilla... men annars så kan ja lägga till en sak på listan över symptom utöver de som ja redan har

Molvärk (känns lite som mensvärk fast inte så ont)
    Hungrig som tusan!
    Trött!
    Gasig i magen
    Hjärtklappningar
    Huvudvärk emellanåt
    ömma bröst (gör asont att använda bh)

• happiness89

om några timmar efter en natts sömn så ska jag testa mig Glad
    nu börjar jag bli nervös

• happiness89
    heythatsmybike skrev 2011-06-08 00:32:20 följande:
    extremt torr i halsen, torra slemhinnor överhuvudtaget, trött, halsbränna, ömma bröst, utebliven mens..
    ta ett test och kolla om du är gravid... :)
  • happiness89
    jottes skrev 2011-06-08 16:15:46 följande:
    grattis!!
    tack.. är så himla lycklig nu... äntligen våran tur
  • happiness89
    Maggan 86 skrev 2011-06-08 18:20:33 följande:
    Grattis happiness89!!! Så himla kul!! Visst är det svårt att greppa??
    japp. fortfarande chockad..
Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!