Inlägg från: Körsbärsträd |Visa alla inlägg
  • Körsbärsträd

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

Hej, får jag följa med i tråden?

Har läst igenom hela nu och känner igen mig i symptomen, svag "mensvärk", ömma bröst, trötthet...

Jag plussade i måndags, troligen i v. 3+3, idag är det 4 veckor sedan mensens första dag.Så jag går in i vecka 5 idag. Vi har gjort inseminaiton i Danmark, har försökt i flera år, gjort utredningar i Sverige och kommit fram till att min man har total avsaknad av spermier. Detta var fjärde inseminationsförsöket, jag är så otroligt lycklig att det har lyckats! Men samtidigt väldigt svårt att tro på det. Så jag blev så glad när jag hittade denna tråden där jag läste att flera hade samma symptom som mig.

• Körsbärsträd

Så glad jag blev Sannah90 när jag läste att dit VUL visade att allt såg bra ut, förstår inte hur en läkare först kan oroa så, förstör dem inte hur viktigt det här är för oss? Måste varit underbart att höra att allt såg bra ut!

• Körsbärsträd
    Lilla Maj 82a skrev 2011-06-01 18:25:55 följande:
    Hej hej tjejer,

Är i vecka 6 nu (5+2) och nu börjar illamåendet komma. Vaknade tidigt imorse av det... Dock är det inte på någon kräk-nivå ännu, långt ifrån Skrattande Men jag misstänker att det kommer smälla till kring vecka 7 8 nånstans. Så nu ska jag njuta av en kräkfri vecka!!! haha
    Men känns bra att allt verkar vara i sin ordning än så länge..
    Jag hoppas min lille har det gott där i magen och stannar ett bra tag till Solig
    Vad har du känt innan illamåendet? Några andra symptom?

Jag har nästan städigt molvärk i magen, är på 4+6 idag. Ibland tror jag att det är något fel, men samtidigt är jag glad att jag känner något för då känns det lite verkligare. Men kan vakna på nätterna av att det gör jätteont, men sen släpper det efter man har kissat.
  • Körsbärsträd
    Lilla Maj 82a skrev 2011-06-02 11:04:58 följande:
    Har också molvärk som kommer och går, typ som mensvärk. Tycker det är lite obehagligt.. känns ju som man ska börja blöda. Men verkar som det är helt normalt så vi behöver nog inte oroa oss :)
    Annars har jag kännt av lite ömma bröst, trötthet och humörsvängningar..  
    Humörsvängningar =), du menar att man kan bli jättearg och börja gråta över att mannen hänger upp tvätten? Kändes helt normalt när det hände, men kände mig ganska dum efteråt. Jag borde ju bli glad över en sån sak, inte arg och ledsen =).

Ja, det står ju överallt om molvärken, men det känns verkligen precis som när mensen ska sätta igång, och det vill jag ju verkligen inte, men ska försöka tänka bort det och inte oroa mig.
  • Körsbärsträd
    WickedyWitch skrev 2011-06-02 13:45:03 följande:
    Känner exakt samma molvärk :) Är nog rätt normalt ^^
    Skönt att höra att andra också har det.

Ska ni/har ni gjort något tidigt ultraljud?
  • Körsbärsträd
    happiness89 skrev 2011-06-02 21:22:13 följande:
    det låter väldigt lovande jag vet. men samtidigt är jag ju lite nervös och rädd att det inte ska vara ett +.. men får hoppas på det
    Hur gick det?
  • Körsbärsträd
    Mantra skrev 2011-06-03 07:45:28 följande:
    herregud!!!!! wiiiie!!!! Tack!!! HJÄLP!!! Vad ska jag göra nu?? Har två test kvar och hinner absolut inte till apoteket förrän tisdag. När ska jag ta dom sista två tro? Imorgon tror jag, för att se om det blir svagt igen (bim-3 imorgon) och sen blir det nog måndag nästa om jag kan hålla mig. Om båda visar streck blir det cb digital på tisdag=) När ringer man bm?
    Det är klart det är positivt! Man ser ju det klart och tydligt, grattis!!!

Tror inte du behöver ha bråttom med att ringa barnmorskan, jag ringde igår, när det hela har sjunkit in lite. Men det verkar vara olika överallt, vissa får man komma till först i v. 10, vissa vill att man kommer med en gång. Men låt det smälta in någon dag, tag ett test till imorgon eller söndag, och var lycklig! Grattis igen!
  • Körsbärsträd

Hej tjejer, jag går in i v. 6 imorgon, har kännt mig alldeles snurrig idag, gick upp vid femtiden och sedan jag kom till jobbet vid sex har jag varit mer eller mindre "yrslig", vrider jag för snabbt på huvudet så snurrar det till, tittar jag upp för fort så snurrar det till, lite läskig känsla. Någon annan som kännt så?

• Körsbärsträd
    Belladonna1980 skrev 2011-06-04 17:39:16 följande:
    Så sant,.....blir svårt att hålla sig för kompisen...du kan skylla på att du mår illa att du börjar känna dig sjuk...
    Säg att du har huvudvärk istället, vill ju inte få ännu mer huvudvärk av vinet =).

Grattis förresten! Roligt kommentar, vem ringer man? Tror inte du behöver ringa någon direkt när du plussar =). Stort grattis och hoppas du får en jättemysig kväll!
  • Körsbärsträd
    Maggan 86 skrev 2011-06-06 07:51:15 följande:
    Gud vad mycket tips, tack så jättemycket!
    Jag tror att både jag och min sambo vill komma och prata med bm så fort som möjligt, så han tyckte att jag skulle ringa redan imorgon. Han tyckte att jag skulle ha ringt i lördags om de hade haft öppet.

Men nu till en annan fråga. Får man göra ett vul när man träffar bm första gången? För att bestämma vecka o så, eller är det senare? Har sett ul-bilder på v 6+4 osv. Det kanske beror på var man bor det också?
    Det är nog olika på olika ställen det också. Jag bad om ett tidigt ultraljud, då sa hon v. 10-12, men kliniken i Danmark jag har varit på vill att man gör ett i v. 7,  och för att jag skulle slippa att åka ner dit igen så fick jag en tid i v. 8.
Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!