• WickedyWitch

Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!

FridaKarin skrev 2011-05-23 08:50:31 följande:
    Åååh vad mysigt :) En liten 12:a :) Jag får en 11:a :) 

Yes ^^
    Ja :D vilket stjärntecken blir det tro? :D
  • WickedyWitch
    Mantra skrev 2011-05-23 11:07:53 följande:
    Jag har bim 7/6 så jag vet inte om det tagit sig, men har känt ett tryck på livmoderhalstappen de senaste två dagarna och igår hade jag hicka flera gånger, har aldrig hicka! Sen har jag varit täppt i näsan två nätter.. Tidiga tecken?? Hoppas:)
    Spännande!

Känner inte igen trycket, men der drar & spänner en del i ljumskarna & tjejmagen!
    Täppt i näsan har jag inte själv varit men vet att det kan vara ett tecken :D
  • WickedyWitch
    Lilla Maj 82a skrev 2011-05-23 20:40:30 följande:
    Åh spännande med VUL! Hur kommer det sig att du gör det så pass tidigt? 

Ja vännerna får vänta ett tag till, men alltså det är svårt med sommaren och det fina vädret haha.. AW och goda kalla drinkar hör ju liksom till!! Undra hur länge man kan dölja Skrattande
    Jag har haft problem med smärtor osv.

Var på vul, och det visade sig att själva graviditeten inte kan vara mer än 2-3 veckor gammal, vet inte riktigt hur allt blir då. Man kunde iaf bara se en svart prick och ingenting mer. Nu har de ta hcg-prov (blod)  och ska ta det om 2 dagar igen och ännu ett vul den 31:a för att se om det är en normal graviditet. Just nu känner jag mig ledsen, förvirrad & hopplös. Vet inte vad som händer med min kropp :( Har inga svar, bara en massa frågor i luften.
  • WickedyWitch
    Lilla Maj 82a skrev 2011-05-24 12:44:10 följande:
    Nej men vad tråkigt att höra Rynkar på näsan Jag hoppas verkligen att proven visar att allt är i sin ordning..
    Men när dom säger 2-3 veckor menar dom från befruktning då? Eller senaste mensens första dag?
    Har du haft jätteont? Blir också lite orolig.. har ju känt mensvärksliknande smärtor i magen som kommer och går. Ibland gör det mycket ont, ibland känns det inte alls..

Hoppas det ordnar sig för dig, massa kramar
    De ringde mig idag från KK och ville göra ett till vul imorgon. Både för att se nogrannare på själva "graviditeten" som förmodligen låg i livmodern men också för att se om det kan vara ett x.
    De tog blodprov och min hcg är rätt hög. 3000-någonting låg den på.

2-3 veckor efter befruktning antar jag, annars hade jag ju inte ens varit gravid ännu ^^ haha!

Oroa dig inte, det är helt normalt. Jag har haft molvärk väldigt mycket innan, är mer orolig nu när jag inte känner den alls lika mycket. Kommer bara ibland och rätt så dovt. Innan hade jag den nästan dagarna igenom och rätt mycket.

Alla kroppar är ju olika också :)

Jag hade väldigt ont igår, nästan så ont att jag spydde. Det var rätt obehagligt, sen gick det över lika snabbt igen i princip..

Får se hur det går imorgon!

Tack så mycket, kram på dig med!
  • WickedyWitch
    Maskrosa skrev 2011-05-25 10:59:23 följande:
    Ysch vad jobbigt att ni ska ha så ont. Inte alls trevligt. Får hoppas allt ser bra ut idag Sannah90! Hur har du mår du annars?

Själv känner jag nästan ingenting. Hade lite huggande igår första gången på flera dagar men annars är det bra brösten som ömmar och är tyngre. Och att man är hungrigare och lite tröttare än vanligt.

Men känner mig inte ett dugg gravid! Tror jag är på dag 5+4 idag och i måndags tog jag tag i att ringa barnmorskemottagningen. Så jag fick tid för hälsosamtal där den 8:e juni. Har börjat skriva upp lite funderingar som dyker upp. Mest rör det att jag är vegetarian så man är lite orolig att man ska få i sig allt som behövs! Att jag får i mig tillräckligt har jag aldrig varit orolig för men nu är det ju ett annat liv som man har ansvar för också så då blir man lite extra orolig. Synd bara att man har noll motivation att stå i köket att laga massa bra mat.
    JAA! Allt såg bra ut enligt den andra läkaren igår :D Helt normalt för att vara 5+.
    Tycker det är jättekonstigt att den andra läkaren sa att man inte ens kunde se att jag var gravid :S Snacka om att göra mig otroligt ledsen och orolig i onödan..

Nu är det iaf konstaterat att allt ser fint ut :D
    Var på en informations-träff igår där de berättade vad man skulle äta, inte äta, fosterdiagnostik osv =) Allt börjar kännas väldigt verkligt nu ^^

Du, jag hade precis två dagar i sträck där jag kända nada. Ingenting förutom lite vagt illamående som lika gärna hade kunnat vara från att äta lite fel. Oroa dig inte, symptom kommer och går. Igår kände jag mig absolut inte gravid, idag känner jag mig som ett hormon-monster. Det är lustigt hur kroppen fungerar.
    Ring en barnmorska och prata eller försök boka in en tid tidigare och berätta att du är orolig.

Det förstår jag. Det med mat är svårt. Jag försöker äta sunt och som vanligt. Som de sa igår - man ska äta lika mycket som vanligt (kanske en frukt mer) men man ska dela upp det till mindre portiner oftare under dagen!
    Försök hitta någon slags "veg-lista för gravida", kanske finns nåt sånt på nätet?
    tsjostrom skrev 2011-05-25 11:15:02 följande:
    tjo har samma just nu men min läkare sa det är normalt under tiden det är så tidigt  att bara se en säck. Man måste bara låta tiden gå lite. Tyvärr kan man inte trolla fram dom små i magen så man får en titt å lugna ner sitt mammahjärta ;) hoppas allt går bra
    Ja, det sa den senaste läkaren nu också =)
    Den andra läkaren måste varit trött eller något. Nä, det är ju synd xD Man vill bara se det lilla knytet!
    Allt gick bra :) Tack!
  • WickedyWitch
    Lilla Maj 82a skrev 2011-05-26 19:31:00 följande:

Sannah90 Åh vad skönt att höra att allt var ok Solig Nu kan du slappna av och njuta av graviditeten!
    IDag är första gången jag känner av illamåendet, men det är ytterst ytterst lite.. Det gör inget om det håller sig borta ett tag till hehe..

Imorn åker jag till Paris över helgen, sen går jag in i vecka sex på måndag!!! {#emotions_dlg.flower} TIden går ju så låååångsamt..

Tack så mycket :D ja, det ska jag göra!

Oh, mitt illamående har kommit för fullt! Har dock inte spytt något *ta i trä*.

Åh, vad kul :D Ja tiden går verkligen långsamt!
  • WickedyWitch
    Mumman skrev 2011-05-27 07:57:08 följande:

Jag känner inte av några symptom alls i princip

Har haft lite molvärk till och från, någon dag nästan hela dagen, men annars ingenting. Lite små ömma bröstvårtor om man tar på dom, men ingenting mer.

Känns konstigt att grav testerna visar positivt, men att jag knappt har några symptom...Är i vecka 4-5

Vissa känner i princip inget alls! Det går också upp och ner. Har ibland dagar då jag inte känner mycket alls, för att sedan nästa dag må illa, ha molvärk i massor & gasig som tusan! ^^
  • WickedyWitch
    Mumman skrev 2011-05-27 16:07:37 följande:
    Hm.. ja okej. Knepigt att det ska vara så olika för alla :) Men man funkar ju olika antar jag!
    Du behöver nog inte oroa dig :) Kontakta din BM annars så du kan stilla din oro!
  • WickedyWitch
    Mumman skrev 2011-05-27 21:43:26 följande:
    ja, när ska man kontaka dom egentligen?!?! :)
    När som väl? Jag har redan bokat en tid. Ringde samma dag som jag plussade! Så har tid den 11 Juli :) Hon sa dessutom att det kan va bra att ringa tidfigt så man får en bra tid!
  • WickedyWitch
    Mumman skrev 2011-05-28 07:43:06 följande:
    Ja, okej. Vilken vecka är du då i när du ska på första tiden?
    12:e eller 13:e om jag inte räknar fel ;p
    Körsbärsträd skrev 2011-05-28 08:22:45 följande:
    Så glad jag blev Sannah90 när jag läste att dit VUL visade att allt såg bra ut, förstår inte hur en läkare först kan oroa så, förstör dem inte hur viktigt det här är för oss? Måste varit underbart att höra att allt såg bra ut!
    Grattis!! Vad underbart att ni blivit gravida äntligen :D
    Här har jag massor av symptom. Det jag har är molvärk (fast vissa dagar känner jag det knappt alls, någon mer?), illamående som tusan ibland, trött(!!), har lätt till gråt och har humörsvängningar, halsbränna till och från, ökad aptit, täppt i näsan och snuvig.

Ja, jag blev så otroligt lättad!! Jag fattar inte heller, den läkaren var så otroligt känslokall när hon pratade med mig också. Hon inser inte hur jobbigt det kan vara att sära på benen framför en främling och under tiden få höra kommentarer som "jag vet inte om det där är en graviditet eller ett blodkärl" !?!? Jisses..

Som tur är ser allt hur bra ut som helst! Nu får vi hoppas knodden vill stanna bara!
  • WickedyWitch
    Maskrosa skrev 2011-05-31 10:34:49 följande:
    Hej å hå.

Nu har morgonillamåendet kommit. Ysch, det kunde gärna hållt sig borta. Har ju haft det på dagarna till och från och vid lukter och sådant men inte som det var igår morse, fy!

Vart inte lätt att häva det igår. Men idag hade jag bunkrat upp med kex vid sängen så knaprade i mig det innan jag klev upp. Antingen så funkade utmärkt eller så vart det bra idag ändå. Men skönt att slippa det i alla fall! =) Dock tycker jag det är svårt att få i sig någon bra frukost! Bara tanken på vettig frukost får det att vända sig i magen. Men men, bättre med en ljus fralla än ingenting det klart. Hoppas de vänder snart.

Men nåt positivt verkar jag ha att komma med också, den värsta tröttheten verkar ha lagt sig, woho! Hoppas verkligen att det inte bara är tillfälligt för det är väldans skönt att inte vara dötrött hela tiden =)

Hur går det för er andra?
    Mitt illamående har också fått full fräs! Jobbade 26 timmar i helgen, och när jag vaknade efter min rast så höll jag på att spy. Som tur är kom min underbara kollega som en räddare i nöden och bjöd mig på taco's ^^
    Sen dess har jag varit illamående varje dag - no fun, men det är en bekräftelse på att nån lever där inne iallafall ^^
    Min trötthet sitter fortf i, kan inte hålla mig vaken på kvällarna alls. Jag bara somnar hur mycket jag än vill vara vaken. Frukost går okej. Brukar äta en yogurt, ta en dusch sedan äta mer ordentligt. Det funkar faktiskt :)
    Är dock sjukt törstig också och dricker mer, men vet att även detta kan vara vanligt. Och nyser som bara den, och är täppt i näsan, någon mer?

Skönt för dig att tröttheten är borta, hoppas det håller i sig ^^ Min bröst har blivit riktigt stora nu O.o & har grymt svullen mage, ser nästan ut som en liten babykula redan. Gick in i vecka 7 igår :) Så är 6+1 idag!
  • WickedyWitch
    Maskrosa skrev 2011-05-31 10:53:37 följande:

Ja de var tur du hade kollegan där =) Ja det är väl så man får se det, tecken på att det verkar gå rätt till där inne! Men svårt att tänka så när man mår illa hehe. 

Hoppas din trötthet försvinner snart den med, vart så skönt att inte ligga å halvsova hela kvällen innan man tog sig till sängen. Fick tvinga mig själv att gå och lägga mig igår istället :P

Testade yoghurt direkt när jag klev upp igår, men det funkade inte för mig. Inget jag stoppade i mig verkade fungera men som tur är försvann det till slut iaf. Så jobbigt när man tror att man ska spy samtidigt som man är vrålhungrig! Skum känsla!

Ja jösses, täppt näsa ja. Men jag är allergisk och brukar ta allergimedicin så här års men det ska man inte ta om man är gravid. Så det är riktigt jobbigt! Blir nästan tokig när man får de värsta "allergiattackerna" med kliande, täppt näsa, nysningar heeela tiden, kli i öron och hals m.m. Hua mig. Måste ringa läkare för att försöka höra om de finns nån medicin som är mer ok. Men jag haaatar att vara i kontakt med läkare så när det inte är som värst så står man hellre ut med allergibesvären än ringer vårdcentralen.

Ja jag är i 6+3 och är också ganska svullen, känns skumt att inte komma upp med ganska platt mage på morgnarna länge. Det är en liten kula redan då och på kvällen är den betydligt större.

Haha precis. Man slumrar till hela tiden!
    Oh, vad jobbigt :( Jag väntar bara på kräk-episoderna när nu de kommer (om de kommer) *hoppas inte*
    Idag har jag ändå mått helt ok, fast hade riktigt mkt molvärk i morse, har oftast det som värst på morgonar och kvällar.

Ja, kanske har jag en släng av pollenallergi också!

Jag är hungrig för jämnan! Kan äta en riktigt stor portion för att sedan vara sugen på en massa annat en halvtimme senare. Haha ^^

Ja, kula har jag också nu! Hela tiden. Och som du säger - mest på kvällen. Känner mig dessutom väldigt "uppblåst" hela tiden ;p
  • WickedyWitch
    Maskrosa skrev 2011-05-31 20:34:27 följande:
    Fast de kan ju vara gravidnästäppa du har med med, har läst att det är ganska vanligt. Vissa har det tydligen hela graviditeten för att sedan släppa när barnet är fött. Skumt!

Ja hungrig ja.. Jag blir snart tokig! Hungrig heeeela tiden! Kommer bli stor som ett hus. Sen kan man äta något vettigt så blir man illamående istället. Och en halvtimme senare hungrig igen! Men jag är inte sugen på nåt utan har svårt att hitta något som går ner. Skitjobbigt!
    Ja det är sant! Har en sån där "håller på att bli förkyld"-känsla också, men har känt så nu flera dagar och har inte blivit sjuk *ta i trä, peppar peppar*.. kan väl ha med tröttheten + nästäppan å göra. Man blir ju så tung i huvudet ibland.

Idag har jag molvärk som kommer och går, ibland känns det som att mensen ska komma NU! Men det gör den ju inte ^^ Men det är lite läskigt att känna så, då blir man lite orolig.

Åh, vad jobbigt ;( Jag hatar känslan av att vara hungrig men inte kunna äta liksom. Finns det inget lättare? Jag brukar ibland skala två morötter och äta med lite dippa ibland (eller utan dippa) så brukar magen komma igång lagom mycket för att få ner något större. Men ja, ibland är man helt enkelt inte sugen, i know..
    Det finns dock illmående piller du kan ta, receptfritt på apoteket tror jag om du har mer problem!
    happiness89 skrev 2011-05-31 23:36:50 följande:
    :D tack
    Hur har det gått? :D
  • WickedyWitch
    Körsbärsträd skrev 2011-06-02 11:48:24 följande:
    Humörsvängningar =), du menar att man kan bli jättearg och börja gråta över att mannen hänger upp tvätten? Kändes helt normalt när det hände, men kände mig ganska dum efteråt. Jag borde ju bli glad över en sån sak, inte arg och ledsen =).

Ja, det står ju överallt om molvärken, men det känns verkligen precis som när mensen ska sätta igång, och det vill jag ju verkligen inte, men ska försöka tänka bort det och inte oroa mig.
    Känner exakt samma molvärk :) Är nog rätt normalt ^^
  • WickedyWitch
    Maggan 86 skrev 2011-06-04 10:32:48 följande:
    Jag fattar det inte, men jag Plus idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HERREGUD!!!
    Vad gör man nu? Vem ringer man?
    GRATTIS :D:D:D:D
  • WickedyWitch
    Belladonna1980 skrev 2011-06-04 17:39:16 följande:
    Så sant,.....blir svårt att hålla sig för kompisen...du kan skylla på att du mår illa att du börjar känna dig sjuk...
    Den typiska frågan om man mår illa ; "Du är inte gravid?" ;) haha!
Svar på tråden Era tidiga symptom? :) är i vecka 5!