Börjar falla för en annan...
Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag tar hela historien från början, så ni hänger med. Jag och min sambo har varit ihop snart 4år. Vi har ett stabilt förhållande, men den senaste tiden har vi pga stress och (sambos) depression glidit isär. Jag drar lasset både utanför och inom hemmet. Jag tjänar pengarna och jag fixar och donar allt! Min sambo är helt enkelt inte den som jag blev kär i för 4år sedan. Vi bor under samma tak, men har ingen fysisk kontakt. Vi har inte haft sex på över tre månader (om man inte räknar med en snabbis som vi fick till men aldrig riktigt slutförde förra veckan). Jag har börjat tröttna på allt detta och längtar ut ur förhållandet. Samtidigt är jag ju inte den som lämnar sjunkande skeppet först, så jag har föreslagit parterapi första gången redan ett par år sedan. Han har äntligen gått med på det...men nu känns det väl lite som too little too late - typ.
Förra hösten var jag ute med mina kompisar när jag såg en kille på dansgolvet som verkligen kunde dansa. Vi pratades vid en stund och dansade ett tag. När han kom riktigt nära mig blev jag alldeles till mig och var tvungen att sticka därifrån... för jag kände på mig att detta inte skulle leda till något vettigt - och jag har inte varit otrogen någonsin, och har inte tänkt vara det heller.
Ett par månader senare var jag ute igen och dansade när han plötsligt dök upp bakom mig. Det kändes skumt att han var där igen. Det samma hände ytterligare ett par månader senare när jag var ute med mina kompisar. Mina kompisar frågade mig om denna killen var ngn stalker, då han alltid "råkade" stöta på mig på dansgolvet. Iaf efter denna gång tog jag kontakt med honom via Facebook. Vi började bekanta oss med varann på riktigt och hade samma humor. I veckan bjöd jag med honom ut, då jag skulle iväg och partaja på lördag - min sambo är bortrest och jag vill ju sitta hemma.
Direkt när vi träffades igår kände jag att det var en stark attraktion mellan oss. Han hade klätt upp sig inför denna träff, det märkte jag. När vi väl kom in på klubben tog han min hand och ledde mig till dansgolvet. Där stod vi sedan och dansade som man brukar på nattklubbar nuförtiden - hett och tätt intill, fast skrattade bort det då och då som om vi bara låtsades. Men sen plötsligt blev det väldigt hett mellan oss - på riktigt. Och resten av kvällen var vi bara tätt intill varann. Vi kysstes inte och gjorde inget annat sådant heller - bara kramades och höll varandra i handen.
Nu sitter jag här hemma och kan inte koncentrera mig på något, för jag tänker bara på honom. Jag känner ingen skuld dock, för jag anser mig inte ha varit otrogen.. den här killen VET att jag är upptagen och respekterar det absolut - han är en riktig gentelman. Jag vet att man inte fixar några problem i ett förhållande genom att vara otrogen och den här killen skulle ALDRIG gå med på att vara någon vid sidan om - han vill vara den ende i ett förhållande. Skulle jag handla efter vad mina känslor säger just nu skulle jag direkt göra slut med min sambo och bli ihop med denna kille. MEN tänker jag efter, så är det nog inte klokt att lämna ett långt förhållande där man ändå byggt upp ett liv tillsammans med någon, för att man blivit förtjust i någon annan.
Jag håller på att falla för den här killen. Nu kommer jag inte att se honom på hela sommaren, då han reser iväg... men i höst ska vi ses igen är det tänkt. Hur ska jag kunna sluta tänka på honom och koncentrera mig på att istället försöka jobba på mitt nuvarande förhållande och bli förälskad i min sambo igen??? Jag känner mig så otroligt vilsen...