Sunwing Resort Makrigialos- Kreta
Ampin skrev 2011-06-11 00:43:14 följande:
mildamatildas - det gick superbra med maten, vi åt på olika tavernor varje gång, bla testade vi Porphyra som vi fått tips ifrån här i tråden! 
Just det är ett litet tips för er som inte varit där innan, gå till hamnen i alla fall någon kväll, det är inte långt (tog 10-15 minuter att gå) och det var supermysigt!! Säkert 15-20 ställen (pubbar, restauranger, glass-/efterrättsställen) som låg i rad längs vattnet och det var lite mer blandat med folk där än när man var på gatan precis utanför hotellet, vi hamnen så satt många grekiska familjer och åt, många britter och såklart en hel del skandinaver och tyskar också som hade gått från Sunwing Resort/tyska hotellet till hamnen för att äta. Vi tyckte det var kul att sitta där om kvällarna och titta på allt folk

Det fanns nog ca 10 matställen/restauranger på gatan precis utanför/mitt över hotellområdet också och vi testade ett par av dessa med, det var också trevligt men det var (i alla fall när vi var där) ganska mycket "svensk-känsla", samma personer som satt i restaurangen som man pratat med vid poolen tidigare under dagen...

Ja överlag kan jag bara säga - jag förstår att det är ert smultronställe mildamatildas!! SÅ fint det var där, vi bodde på oceans beach club och hotellet var superfräscht, helt nyrenoverat och kändes som om man var i ving-katalogen, så fint var det. Poolen var stor, fräsch (aldrig varit på ett ställe med så ren pool, kanske beror på att det var tidigt på säsongen iof?) och uppdelad i många roliga sektioner, och det var jättebra bad även för vår lilla ettåring.
Och tipset om kvinnan nere på stranden som serverade toast, burgare och underbar grekisk sallad var vi jättetacksamma för, köpte lunch där flera gånger!!
Det var inte alls särskilt mycket folk överlag, bara ca hälften av solstolarna på poolområdet var "tagna" och det var aldrig problem att få solstol på stranden eller bord på hotellrestaurangen, kan ju såklart bero på att säsongen inte börjat riktigt än, men det var skönt att slippa vara ute i god tid för att få solstol och så.
En grej till för er som ska dit, på vägen mot hamnen (när man går ut från hotellet går man till vänster, det kommer en liten nerförsbacke och sen på höger sida av vägen, ca 3 min promenad från ocean beach club) så fanns ett enligt mitt tycke underbart grekiskt konditori med massa små fina bakverk, småkakor och chokladpraliner, billigt var det också. Istället för att ta efterrätt på restaurangen så köpte vi något sött där, så goda grejer alltså... Köpte kanske 5-6 kakor/praliner för 2 euro. Det hette något grekiskt men ni kommer inte missa det, ser väldigt modernt och upplyst ut och har massa limegröna plaststolar utanför som en servering. Värt att testa om ni tycker om kakor och choklad!

Oj, vad långt det här blev, sorry....
Vi bokade en resa dit igår. Vi ska bo på Ocean beach club, 2 veckor i augusti.
Var bodde ni? Hur såg OCB ut? Var det fint? Ser så fint ut på bilderna!