Inlägg från: Lillismaj |Visa alla inlägg
  • Lillismaj

Sunwing Resort Makrigialos- Kreta

Ampin skrev 2011-06-22 23:22:28 följande:
    Nämen jäklar vilket kap!! Härligt när man blir positivt överraskad Ja, att ligga i poolen och titta ut över medelhavet är ju inte fel... Vilken sommar att få uppleva det två gånger!
    Ja helt underbart!

Jag tycker absolut att ni kan satsa på en sista minuten. Det är såklart en liten risk men hur många "dåliga" hotell finns det. De flesta är fina och bra. Blir det dåligt så kan man oftast byta.

Mina föräldrar åkte på en ospec resa för några år sen. De betalade 1200:- och hamnade på Makrigialos!
    Inte klokt! Så det är från dem som vi fick upp ögonen på detta ställe, fast våra biljetter får man lägga till en nolla och lite till.
  • Lillismaj

Vi har inte varit på Makrigialos än men jag hade utan tvekan valt OBC. (Vi ska själva bo där). 
    Det verkar vara en lite mer "lyxig" känsla där och ett stoort plus att ha direkt anslutning till poolen. Bara det är värt en massa i min värld!

• Lillismaj
    mildamatildas skrev 2011-06-28 16:42:08 följande:
    Jag som flera gånger bott på OBC när det hette Minos tycker att det på bilderna mest ser ut som att man fräschat upp rummen med lite färg och nya textilier. Men att ha poolen så nära är ju ett plus.

Dock skulle jag aldrig betala flera tusen extra för att bo där, särskilt inte för att bo i en enrummare, som är sovrum, kök och vardagsrum i ett. De är inte stora.
    Ojdå, jag visste inte att det kostade flera tusen mera på OBC.
    När vi bokade för några veckor sen så var det inte någon större skillnad, vi betalade 16 000:- för tre personer och för två veckor.
    Ja det kanske inte är så fint som de ger sken av. Vi får se.

I vårat fall så är det viktigare med pool precis utanför än stort boende. Vi sover i stort sett bara där och finns det balkong med havsutsikt så är vi lyckliga.
    Däremot när dottern var ett år ville vi absolut ha tvårums lägenhet, hon somnade tidigt och var lättväckt. Allt beror på.
  • Lillismaj
    mildamatildas skrev 2011-06-29 00:01:36 följande:
    Ja det är sant, allt är relativt. Vi åker med 4 barn denna gång, eller rättare sagt två 17-åringar, en 12-åring och en 1-åring. Stortjejerna får egen lägenhet, de andra två bor med oss föräldrar. Gissar att tjejerna kommer att hänga en hel del hos oss ändå så två rum är en absolut nödvändighet. Vill också ha lyxen att ha maken för mej själv nattetid :)

16000 för två veckor låter kanonbilligt ju, när åker ni? Vi betalar 20 000 för en vecka i augusti inklusive mat på flyget och transfer. Iofs två lgh och med havsutsikt (som kostar lite extra, har ni det?) men även om vi bara bokat en lgh så skulle det ha kostat så pass.
    Vi åker den 18 augusti och har rum med havsutsikt. Dottern är 3 år så hon har barnrabatt men jag tyckte det var billigt ändå. Vi har också transfer men bara mat till dottern på planet.
    Jag tyckte själv att det var väligt billigt. Såg det här rummet och slängde mig över datan och bokade trots att vi egentligen inte hade planerat att åka. Det hade varit fullbokat länge men jag gick ändå in och kollade lite då och då. Hade väl tur och fick tag i en avbokning.

Hi hi, ja det där med mannen glömde jag bort. Han ska visst med!
  • Lillismaj

mildamatildas - förresten vet du om det finns ett souvlakiställe (pita gyros/kalamaki) i byn? Dt är såå himla gott och alltid rätt billigt.
    Kan man gå ner till stranden med vagn? Jag tänker på om dottern somnar i vagnen.

• Lillismaj

Det skilde ca 7000:- när vi beställde på en och två veckor. Och det gäller alltså för hela familjen (två vuxna en treåring).
    Men jag ser att priserna varierar jättemycket. Jag har varit inne och kollat  varje dag i några veckor nu för vi försöker få med oss några vänner och det skiljer en hel del.

• Lillismaj

Någon som kommit hem som vill beräta mer?

• Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-08-01 15:49:18 följande:
    Vi kom hem i torsdags kväll. Vi valde Inclusive och är väldigt nöjda. Maten var god och man har havsutsikt nästan vart man än går på hotellområdet. Bra minigolfbana som vi använde Mycket. Vi åt på La Tasca en dag...supergod mat! Barnen äter från Lollo&Bernies buffé där.
    Å vad kul! Låter härligt med havsutsikt.
    Vet du om det fanns något souvlaki/gyrosställe i närheten?
    Var det långt ner till byn/hamnen och var det fint där?
    Är stranden långgrund?
    Massa frågor!
  • Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-08-03 17:06:51 följande:
    Nej jag vet inte om det fanns något speciellt ställe. Souvlaki finns ju på de flesta restauranger. Det var inte så jättelänge tycker jag. Vi promenerade 2-3 km en kväll till en restaurang som ligger precis vid vattnet. Vi åt Souvlaki där och det var väldigt gott. Restaurangen innan hade menyn skriven på svenska på deras skylt som stod på golvet. Det är långgrunt på båda stränderna.
    Tack för svaren!
    Man kallar gyros/kyckling/spett i pitabröd för souvlaki i Grekland. Jag älskar souvlaki och längtar efter att få komma till Grekland och äta det så det var inte kul att höra. Snyft.
    Men det är inget fel på kalamares och lammkotletter heller.
  • Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-08-04 22:37:08 följande:
    Nu förstår inte jag. =/ Vad är du inte glad för? Vi åt kycklingsouvlaki och fläsksouvlaki=på spett Det fanns även gyros i pitabröd.
    Grekland kryllar av "souvlakirestauranger". Det är lite mer som snabbmatställen med några få bord. Man kan välja flera olika typer av kött som t ex spett av fläsk eller kyckling och bifteki som ligger i pitabröd. Dessa spett är mindre än om man beställer souvlaki på vanlig restaurang. En pita-souvlaki brukar kosta ca 2.50 euro.
    I Aten finner man dessa ställen i varenda kvarter.
    Både bra pris och supergott
  • Lillismaj
    HeartsOnFire skrev 2011-08-07 13:07:32 följande:
    Hmmm okej...så det är ett sånt ställe du vill äta på eller? Inte på en vanlig restaurang?
    Vi har inte valt inclusive just för att vi tycker om att sitta på olika restauranger på kvällarna.
    Ha ha, vi hade inte tänkt äta på samma ställe i fjorton dagar.
  • Lillismaj
    Kajsa K skrev 2011-08-08 08:56:20 följande:

Hej! Vi ska också åka till Makrigialos den 18/8, låter som ett trevligt ställe Glad

Vad kul! Då är vi där samtidigt.
    Hur länge ska ni vara där? I vilken byggnad bor ni?
    Vi bor på Ocean Beach Club i 2 v.
  • Lillismaj

Kom hem förra veckan från två underbara veckor på Ocean Beach Club. Inredningen var riktigt snygg, modernt och fräscht. Sängarna var alldeles underbara med en massa stora och sköna kuddar. Och badrummet var supersnyggt med dubbelduschar.
    Stranden var jättefin, vi badade där mest men poolerna vid OBC var superfina.

Vi hade aldrig rest till något Sunwinghotell tidigare och jag kan nu säga att det är inte alls vår grej. Misstänkte det redan innan, det var därför vi inte ville bo vid huvudbyggnaden. Vi var på minidisco tre gånger och badade uppe vid Apollobyggnaden tre gånger men det var stor skillnad. Här kändes inte alls lika fräscht och det kändes som man var på en Finlandsfärja vid minidiscot och showen.
    Näe, det kändes inte som man var i Grekland där.

Vi köpte lunch på restaurangerna som låg precis utanför och tog med till rummet och på kvällarna gick vi oftast ner till restaurangerna nere i byn. De längst bort låg precis vid stranden så barnen kunde leka i sanden. Maten var fantastiskt god och ganska billig tycker jag.
    Utsikten från vårt rum var underbar. Man såg hela havet men även den mysiga stranden.
    Mina föräldrar bodde på Zeus och visst var det fin utsikt men den byggnaden och OBC går inte att jämföra (förutom royallägenheterna som ligger längst ner vid stranden).
    Och till min lycka så låg ett Souvlakiställe precis på andra sidan gatan.

Vill man ha All inclusive så är restaurangen jättefin, ligger precis vid poolerna med en fantastisk utsikt över havet. Det spelas pianomusik, ja det känns lite lyxigt helt enkelt.
    All inclusiverestaurangen vid Apollon är stökig, ligger precis där minidiscot och showerna är och är inte alls så fin.

Vi är supernöjda och kan tänka oss att åka tillbaka, men i sånt fall väljer vi poolaccess vilket vi inte hade nu. Skönt att ha "sin egen" pool precis utanför dörren.

Svar på tråden Sunwing Resort Makrigialos- Kreta