Kontrastvätska
Hallå!
Saken är den att jag imorn ska göra en magnetröntgen för att kolla hjärnan, har haft en konstig huvudvärk som vi inte riktigt vet vad den beror på. Så för att kunna utesluta at det är något rent fysiskt fel så ska jag på en röntgen. So far so good. Nu är det så bara att jag är livrädd för att åka in i detdär lilla mini-hålet eftersom jag har cellskräck. Men det är ändå inte det värsta. Det jag är mest rädd för är denhär sablans kontrastvätskan!
Inte nog med att man ska få ett plaströr in i armen som dom sprutar in det i (kan tänka mig att det känns ap-äckligt) utan dessutom så ska man bli varm i hela kroppen och det ska kännas som att man kissar på sig. Wihoo vad trevligt det låter! Det jag egentligen undrar är ni som gjort detta, hur länge satt det i sen? När ni gick därifrån, mådde ni bra då? Eller känner man sig varm och febrig hela dagen? Känner man sig slö eller skakis eller något när man går därifrån? Gärna lite erfarenheter får ni dela med er om dom inte är allt för brutala, jag behöver inte bli uppskrämd mer än vad jag redan är :-P