• Druid

Är homosexualitet lika normalt som heterosexualitet?

I ett flertal diskussioner så hävdar en del personer att homosexualitet är fullt normalt, ja rentav lika normalt som heterosexualitet. Jag och en del andra anser dock att så inte är fallet, utan att homosexualitet inte är normalt. Trots allt så är ju det grundläggande med sexualiteten, eller könsdriften, att reproducera sig, vilket homosexuella inte kan göra med sin partner.

Därför vore det intressant att se hur utslaget blir i en omröstning. Jag kan dock passa på att tillägga att jag med min åsikt att homosexualitet inte är normalt, inte på något sätt och vis anser att homosexuella personer är omoraliska, eller att de bör utsättas för förföljelser eller dylikt. Homofobi har ingenting med den här omröstningen att göra.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är homosexualitet lika normalt som heterosexualitet?
  • varfördåför

jag vill nog tycka det, men det beror på hur man difinerar ordet normalt och vad man lägger in i det. Någon typ av defekt kan man ju tycka att det är då de inte kan fortplanta sig om det nu är meningen med livet (klart de kan fortplanta sig men ni fattar) men det kan ju ändå avra normalt, en normal avvikelse för sådana finns va?

nepp... kan inte stava... sorry!
  • varfördåför
    lövet2 skrev 2011-05-23 21:47:13 följande:
    Inte i mina ögon, nej. En avvikelse av samma slag som t ex vänsterhänthet.
    fast vänsterhänthet är ju också normalt bara mindre frekvent förekommande?
  • Druid
    lövet2 skrev 2011-05-23 21:47:13 följande:
    Inte i mina ögon, nej. En avvikelse av samma slag som t ex vänsterhänthet.
    Njae, jag tycker att sådana jämförelser inte är särskilt gångbara. Men, men, i grundfrågan så vi i alla fall ense.
  • varfördåför
    lövet2 skrev 2011-05-23 21:50:00 följande:
    OK. Vad sägs om att födas med 4 fingrar på varje hand då i stället?
    men det är väl en normal avvikelse, sådant kan hända och händer då och då, för att det skall vara onormalt så skall det ju vara lite häpnadsveckande och konstigt? (jag känner en som föddes med 12 fingrar och 12 tår)
  • Fluffskalle

För mig räknas saker som normalt om det är väldigt vanligt, inte om det är moraliskt riktigt osv eller inte. Så nej, jag anser det inte vara normalt. Men skiter i vilket. Bara för att det är vanligare att vara t ex hetero eller högerhänt så betyder det inte att det nödvändigtvis är bättre.

• Jäjd

Nej det är en sexuell avvikelse. Man ska väl vara lite försiktig med att använda ord som normalt även fast något blivit socialt accepterat.
    Det är normalt att ha huvudvärk men det är vanligt. Det är inte per se normalt med homosexualitet men det förekommer.

Hmm. Ja, ja.

• Jäjd
    Jäjd skrev 2011-05-23 21:55:36 följande:
    Nej det är en sexuell avvikelse. Man ska väl vara lite försiktig med att använda ord som normalt även fast något blivit socialt accepterat.
    Det är normalt att ha huvudvärk men det är vanligt. Det är inte per se normalt med homosexualitet men det förekommer.

Hmm. Ja, ja.
    *inte
Svar på tråden Är homosexualitet lika normalt som heterosexualitet?