Situps
6månader drygt är min dotter och ks gjordes, min fråga är visst kan jag börja göra situs nu? Det ställer inte till problem o jag får ont någonstans ex rygg eller nacke?
Tacksam för svar!
6månader drygt är min dotter och ks gjordes, min fråga är visst kan jag börja göra situs nu? Det ställer inte till problem o jag får ont någonstans ex rygg eller nacke?
Tacksam för svar!
Gör övningen "Plankan" istället! Och köp dig en rockring som du använder varje gång det är reklamavbrott på tvn. Det är mina framtidsplaner och jag har läst runt lite ang detta med att träna magen efter förlossningen.
situps är det värsta man kan göra efter man fått barn det gör oftast bara magen mera utstående. INTE situps.
Ta raska promenader så du blir av med baybykilona, plankan, utfall, ryggövningar träna HELA kroppen. punktträning fungerar inte. för att få fin mage igen krävs helträning speciellt mage,rygg och hållning.
Efter efterkontrollen på mvc är det okej att börja träna och det brukar väl vara efter 12 veckor. Men endel har längre läke process vänta tills magmusklerna gått ihop igen och inte har en stor öppning mellan de olika sidorna. det kollar du igenom att ligga ner ock känna mellan musklerna på magen.
Jag Blev oxå snittad och tänkte försöka börja träna magen när sonen var ca 6 mån.Men det gjorde fortfarande ont!!!Först när han va runt 9 mån så gick det utan att göra ont. Men pröva dig fram och lyssna på vad kroppen säger!