Inlägg från: johnjohn |Visa alla inlägg
  • johnjohn

smisk.....

jag läste i veckan i metro att det var vanligare med barnaga  i invandrartäta områden, samt områden med mkt arbetslöshet.   Med barnaga menar jag att man ger barn smisk när de är olydiga, inte att endast ta i armen.

är det ngn här som  ger sina barn smisk när de är stygga/olydiga.???? jag är själv fördd på 80 talet och har sådär 3-4 tjejkompisar som jag vet fick smisk när de var stygga eller gjorde saker de inte fick och det rätt högt upp i åldern, och det var då svenska föräldrar. vissa av mina tjejer tyckte det var okej att få smisk, mena de hade ju förtjänat det, men öfr det behövde de ju inte gilla det.

ellere är det ngn här som fått smisk  och har ngn åsikt.

• Svar på tråden smisk.....
  • johnjohn

hur gammal är du?  tror du att du har tagit skada av att få smisk,? mena tror du att du blev lydigare av att du fick det eller blev du mer olydig just för att du fick det? (som protest liksom) om det nu va så att du fick mkt smisk.

låter mer som din grannes far misshandla dem mer. mena änr du skrev gick loss på.  änn att dem fick smisk på stjärten när de var olydiga .

hur ser du på smisk som uppfostran idag.

• johnjohn

hmm jag tror inmte det är ärtt att ge barn smisk, men tror samtidigt inte att barn  tar skada av en klapp i baken när inget annat hjälper har själv ävnner bla en av de tjejerna som själv fdick smisk som kan ge sin dotter en klapp i baken när hon e olydig.  Mena tagit skada menar jag mer att du kännt dig kuvad /rädd för du visste att  om du gjorde ngt fel så va det  smisk över känet som du skulle få. och att detta följt dig i livet.

jo men det ädr med att komma hem 10 över tio  när det var tio tror jag är rätt vanligt man vill liksom markera  att man gör lite som man vill men ändå inte.

absolut visst är det så. vissa tar inte åt sig och vissa tar med åt sig. så är det bara

• johnjohn

sen e det ju skillnad på smisk och smisk, mena en dask i baken änn att få ligga över  en föälders knä med byxorna nere och kanske trosorna med och få smisk med livremmen eller handen. bara vtskapen av det kan ju vara jobbigare  änn själva smisket i sig. (eller hur du nu fick ) mena den skrämseltaktiken kan ju vara nog så skrämmande.  Fick du smisk långt upp i tonåren?   va det bara din mamma eller pappa som aga dig?

Svar på tråden smisk.....