Lilja7 skrev 2011-05-25 09:36:09 följande:
Okej, ja jag får nog börja med det då, trodde att det var något man behövde fortsätta med hela tiden. ja miniderm får jag prova, jag har provat med rapsolja och en annan fet kräm men det har inte hjälpt. Jo jag har uteslutit allt mjölkpulver o så, kan nästan inte äta nått längre :) kläderna han har är i 100% bomull dock är de inte ofärgade eller oblekta. får nog prova att byta tvättmedel också, har ett utan parfym men ska testa o byta märke.
Min son blev mycket bättre när jag skippade färgglada kläder, nu får han ha färgglada kläder (som är vältvättade, tvättar dem 2-3 gånger innan han får ha dem). Det är väldigt starka ämnen i färgglada kläder. Tror inte att du behöver byta tvättmedel när du redan har parfymfritt. Köper pyjamaser här:
www.minimundus.se/
Kanske inte de roligaste kläderna, men väldigt mjuka och sköna och bra kvalité.
Det är svårt att få ren olja att sjunka in i huden. Krämerna är ju gjorda för att tränga in under huden. Jag tror dock att du kommer att behöva köra en kur med kortison för att bli av med det han har nu och sedan börja om "från början" och smörja ofta med miniderm.
OBS: Akta dig för vissa krämer då det är mjölksyra i många av dem och tål han inte mjölk så kan det bli riktigt illa!! Var en tjej i en annan tråd som var tvungen att åka in till akuten med sin bebis efter att hon använt en kräm (var en av locobasekrämerna).
Min son är som sagt jättefin i huden nu, men man måste sköta om den. Smörja smörja smörja! :)