• Lilja7

han kliar sig hela nätterna, exem? hjälp!

Min snart 6 månader gamla pojke har som exem på kinderna o i pannan, även lite på underarmar och underben och han  river upp ansiktet varje natt o sover dåligt pga det. Han har haft det så sedan han var 3-4 månader, på bvc sa de att jag kunde prova att sluta med mjölk o jag har gjort det länge men jag ser ingen skillnad, provade även att sluta med ägg utan någon skillnad. Vad kan jag göra? är det någon mer som har barn med exem? På VC tipsade de om en kortisonkräm men jag vill hitta orsaken till det, känns inte bra o börja med kortison redan nu när han är så liten.

• Svar på tråden han kliar sig hela nätterna, exem? hjälp!
  • Lilja7

Okej, ja jag får nog börja med det då, trodde att det var något man behövde fortsätta med hela tiden. ja miniderm får jag prova, jag har provat med rapsolja och en annan fet kräm men det har inte hjälpt. Jo jag har uteslutit allt mjölkpulver o så, kan nästan inte äta nått längre :) kläderna han har är i 100% bomull dock är de inte ofärgade eller oblekta. får nog prova att byta tvättmedel också, har ett utan parfym men ska testa o byta märke.

• Lilja7

oj, locobase heter den han haft, jag har mest använt rapsolja på sistonde iof, får kolla upp inehållet i den då. Har köpt mildison och miniderm nu så jag hoppas på det. Kläderna han har är mest som han har ärvt från sin kusin så de är ju redan vältvättade innan så det vore konstigt om det var pga dem. Jag undrar också hur man ska göra med bad, har inte badat honom alls ofta 1-2 gånger varannan vecka men det kanske är för sällan?

Svar på tråden han kliar sig hela nätterna, exem? hjälp!