• Emmi27

Överviktig 7-åring

Jag har varit ert barn kan jag säga. Ville alltid ha en extra portion och var jämt sugen på saker. Min stackars mamma försökte intala mig att jag bara var sugen och inte hungrig vilket jag motsade mig bestämt. Min pappa var knappast kapabel att se hur mycket ett barn bör äta så där fick jag äta vad fan jag ville i princip. Jag önskar att mina föräldrar skitit blanka fan i när jag blev vansinnig över att jag inte fick mer mat för då kanske jag hade lärt mig att känna mättnad. Förstår min mamma som inte orkade stå emot alltid men jag blev mobbad i skolan och började tröstäta väldigt tidigt, har kämpat med vikten i HELA mitt liv. Har alltid haft nån sorts aktivitet för mig men alltid haft det där mat-beroendet ändå.

Min poäng är att jag tror att ni behöver vara stenhårda. Laga precis så att det räcker och säg sen att det finns faktiskt ingen mer mat och om hon verkligen är hungrig igen efter middagen så får hon mätta sig med en apelsin eller nåt annat vitaminrikt.

Om hon verkligen inte vill gå på någon aktivitet, skaffa en studsmatta, brukar barn gilla och det är jättebra motion. Men framför allt, tänk framåt och inte på att ni är elaka eller på att ni får dåligt samvete, för då gör ni henne en björntjänst. kan tänka mig att det är jättesvårt att stå emot men hellre att ni går igenom ett helvete med detta nu än att ho får gå igenom ett helvete sen.

Svar på tråden Överviktig 7-åring