• Anonym (arg?)

Hade ni betalt hälften av gladögonkostnaden?

Biomamman har varit och valt ut glas och bågar helt själv till min bonusson. Hon väljer glasögon som kostar 3750 kronor. (Pojken är 11 år gammal om det spelar någon roll.)

Detta ringer hon och konstaterar för min sambo för 1,5 vecka sedan. Sambon blir arg för att han inte blivit tillfrågad om att vara med och välja.

Idag ringer exet och säger att hon hämtat ut glasögonen och vill ha 1875 kr av oss. Vi har just nu ganska knaper ekonomi då jag bara jobbar som timvikarie.

Jag blir irriterad på sambon då han bara säger "okej" till exet. Jag tycker att han borde tagit upp att vi betalat vinterskor, vårskor, vinterjacka och vårjacka till båda barnen utan att hon behövt bidra alls. Hon får också hela barnbidraget.

Sambon tycker att jag är sur och jävligt otrevlig som tar upp det här, så han ska få dåligt samvete igen. Så nu stormade han in i sovrummet och sa åt mig att inte komma dit.

Jag tycker hans reaktion är väldigt underlig. Varför är han arg på mig? Något som fattar? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Hade ni betalt hälften av gladögonkostnaden?
  • Anonym (svårt...)

Har ni helt gemensam ekonomi och ni har alltså betalat mycket mer för barnen än vad mamman har?

• Anonym (M)

jag är biomamma med tre glasögon barn. två av dom har jag med exet och ett med min sambo... exet betalar hälften av glasögonen varje gång utan protester. sonens glasögon sist vart dyra men han fick två par, synundersökning och även ett paket linser. tror vi betalade 1700 var. exet brukar inte vara med och välja utan litar på mig. jag brukar dock höra av mig när det är beställt vad det kostar och sen dröjer det två veckor innan dom ska hämtas ut och betalas. ibland tar jag dom på kontot jag har på butiken och ibland betalar vi kontant. så ja jag tycker självklart det är din sambos skyldighet att betala men jag tycker nog han kan prata med mamman och säga att han vill vara med nästa gång om det är vad han vill.

• Anonym