• Anonym (arg?)

Hade ni betalt hälften av gladögonkostnaden?

Biomamman har varit och valt ut glas och bågar helt själv till min bonusson. Hon väljer glasögon som kostar 3750 kronor. (Pojken är 11 år gammal om det spelar någon roll.)

Detta ringer hon och konstaterar för min sambo för 1,5 vecka sedan. Sambon blir arg för att han inte blivit tillfrågad om att vara med och välja.

Idag ringer exet och säger att hon hämtat ut glasögonen och vill ha 1875 kr av oss. Vi har just nu ganska knaper ekonomi då jag bara jobbar som timvikarie.

Jag blir irriterad på sambon då han bara säger "okej" till exet. Jag tycker att han borde tagit upp att vi betalat vinterskor, vårskor, vinterjacka och vårjacka till båda barnen utan att hon behövt bidra alls. Hon får också hela barnbidraget.

Sambon tycker att jag är sur och jävligt otrevlig som tar upp det här, så han ska få dåligt samvete igen. Så nu stormade han in i sovrummet och sa åt mig att inte komma dit.

Jag tycker hans reaktion är väldigt underlig. Varför är han arg på mig? Något som fattar? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Hade ni betalt hälften av gladögonkostnaden?
  • Anonym (#31)
    Anonym skrev 2011-05-26 10:43:56 följande:
    Klart mamman vet vad pappan har för inkomst, det är inga heliga uppgifter:) Han ska försörja sitt barn utifrån sin förmåga och ts räknas inte in, även om hon tycker det.

Nu är det så att pappan i det här fallet faktiskt blev arg för att ts la sig i! Han VILL betala för barnets glasögon. Vem är då ts som anser sig ha rätt att neka honom att göra det? Varför ska hon få ekonomiskt bidrag på 10000 kr/månad av sambon medan barnet inte ens ska få vettiga glasögon vid behov? Är hon mer värdefull? Jag kan förstå att han blev arg.
    klart det år att ta reda på vad ens ex tjänar det jag menar är att om mina bonsubarns mamma skulle göra likadant
    dvs beställa glasögon utan att berätta om det så kan hon inte räkna med en krona från oss. kan man inte komunisera ska man inga pengar ha.