• Mamma8412

Snabba svar....HUR GÖRA?

Det är så här att min bror och hans tjej har tänkt att flytta och fick en lägenhet i Linköping dem fick lägenheten och skulle skriv på kontraktet varav min bror fick reda på att han har skulder hos kronolle  tack vare våran morsa
    Så nu får dem ingen lägenhet och min bror har nyss fått ett jobb här uppe

min fråga är

kan socialtjänsten gå in och stå för lägenhet (dem ska inte gå på försörjningstöd utan betala själva)  

eller e dem helt körda på den fronten ( min bor o hans tjej)
    ???

Eller finns de något annat sätt/ingen borgenär

• Svar på tråden Snabba svar....HUR GÖRA?
  • UntilTheDark

Nej soc kan inte hjälpa till med sådant. Ingen aning mer än borgenär, eller får de kolla privat.

• Singapore Sling

Tjejen kan väl hyra lägenhet, så vida hon inte har skulder hos fogden?

Ska ni få något av socialen måste ni låta bli att jobba, det är bara latmaskar som beviljas bidrag.

• Mamma8412
    Singapore Sling skrev 2011-05-25 22:42:04 följande:
    Tjejen kan väl hyra lägenhet, så vida hon inte har skulder hos fogden?

Ska ni få något av socialen måste ni låta bli att jobba, det är bara latmaskar som beviljas bidrag.
    hon tar studenten nu i Juni så hon har ju  ingen "inkomst" men hon har inga skulder hos ollen

haha ja de e ju rätt fattigt att soc kan hjälpa dem som inte har jobb  men att hjälpa någon som har jobb och kan försörja sig själva   de går icke

Dem hade gärna fått bo hos oss men vi har bara en 3a o den e liten nog som de e    

• UntilTheDark
    Mamma8412 skrev 2011-05-25 22:46:34 följande:
    haha ja de e ju rätt fattigt att soc kan hjälpa dem som inte har jobb  men att hjälpa någon som har jobb och kan försörja sig själva   de går icke

Det är väll rätt självklart att soc inte hjälper till med sådant om du tänker lite!
  • Mamma8412
    UntilTheDark skrev 2011-05-25 22:48:00 följande:
    Det är väll rätt självklart att soc inte hjälper till med sådant om du tänker lite!
    De e ingen självklarhet därför frågar man 
  • Singapore Sling

Heter eran kronofogde Olle?

Och hur har eran morsa sett till att han har skuld där?

• Mamma8412

Gud så käftiga folk ska vara  hahaha

• Mamma8412
    Singapore Sling skrev 2011-05-25 22:50:49 följande:
    Heter eran kronofogde Olle?

Och hur har eran morsa sett till att han har skuld där?
    De e ett slang för kronofogden   KRONOLLE

ja eftersom min bror stod skriven hemma hos henne (fast han bodde hemma hos sin tjejs föräldrar )  o hon tog en massa telefonabbonemang i hans namn 
  • Singapore Sling

Och hon sitter inte inne för urkundsförfalskning?

• Kluttis

Tyvärr kan dom inte hjälpa till med lägenhet..

En borges man kan man fixa typ mamma el pappa ska vara någon med fast inkoms och inga bet anmärkningar eller något sådant..Annars kan de va rätt så död tyvärr om inte flickan kan skriva sig som vårdare el va de heter på lägenheten..Ibland spelar de ingen roll att hon tar studenten.Har hon också jobb där??Om hon kan visa att hon har ett jobb kan de funka..Lycka till

Svar på tråden Snabba svar....HUR GÖRA?