Singapore Sling skrev 2011-05-26 06:20:31 följande:
Jag förstår fortfarande inte hur han har fått skulder hos kronofogden, om han inte själv har beställt några telefonabonnemang. Kronofogden är precis lika skyldiga att röra sig inanför lagens ramar, och om du talar sanning har inte bara eran mamma och telefonbolaged begått bedrägeri, men kronofogden är även medjälp.
Vad har kronofogden sagt om det hela?
Ja betalar man inte en faktura så får man en påminnelse betalas inte den går de till inkasso betalas den itne där går den till kronofogden simple as that
o vadå talar sanning vrf sitta här öppet o ljuga? de e ju bara patetiskt
Våran morsa har även satt mig i skuld då hon beställde saker i mitt namn då ja fortfarande bodde hemma eftersom de inte var så svårt att beställa saker i sitt barns namn nu har dem ändrat de har ja för mig att man inte kan göra så men då gjorde hon de.i dag är ja skuldfri.Min mormor har sätllt upp som borgenär åt morsan för en dator o hemtelefon o grejer men de har gått till kronofogden de oxå för hon inte har betalt räkningarna
men i det fallet så kom räkningarna hem till mormor o mormor gick dit me fakturorna men som sagt morsan sket i att pejja,,
Ja har pratat yttligare me min bror o han sa att han hjälpte henne me 1 teleabbonemang för ca 18 månader sen då ställde han upp på de o sen har hon i sin tur beställt nya abbonemang me nya telefoner som hon då har sagt till min bror att hon har fått "nya"telefoner via abonemanget så då har han hämtat ut de på posten åt henne i god tro om att hon talat sanning
men icke betalat räkningarna på abonemangen
så ligger de till