• Anonym (jambo)

översittare

familjehem som ser ner på biologiska föräldrar

• Svar på tråden översittare
  • Anonym (jambo)
    morochmer skrev 2011-05-28 16:15:37 följande:
    Och vad vill du med tråden?
    Jag vill skriva av mig...och höra andras erfarenheter. Jag har dålig erfarenhet av familjehem. Dom vill inte riktigt samarbeta och lämnar inte över barn på överenskommen plats. Soc har bestämt en viss plats(inte jag)
  • Anonym
    Anonym (jambo) skrev 2011-05-28 16:38:51 följande:
    Jag vill skriva av mig...och höra andras erfarenheter. Jag har dålig erfarenhet av familjehem. Dom vill inte riktigt samarbeta och lämnar inte över barn på överenskommen plats. Soc har bestämt en viss plats(inte jag)
    Andras dårliga erfarenheter av familjehem,eler hur menar du?

I ditt fal,om det stämmer,verkar du haft otur.JAG har riktigt skittaskiga erfarenheter av bio-familjers beteende,jag hade med otur! :(
  • morochmer
    Anonym (jambo) skrev 2011-05-28 16:38:51 följande:
    Vad ger de för anledning till att inte lämna på den platsen?
  • Anonym (jambo)

Har INTE fått höra anledningen. Soc har inte förklarat till mig...sen är jag rädd att familjehemmen kommer med alla medel att övertyga soc att  barnen bör stanna kvar hos dom hela livet.

• Anonym
    Anonym (jambo) skrev 2011-05-28 17:56:21 följande:
    Har INTE fått höra anledningen. Soc har inte förklarat till mig...sen är jag rädd att familjehemmen kommer med alla medel att övertyga soc att  barnen bör stanna kvar hos dom hela livet.
    Men,snälla du.....

Familjehemmet kan inte "övertyga soc" att barnen skall stanna hos dom!!

Dom har INTe den makten alls!
  • morochmer
    Anonym (jambo) skrev 2011-05-28 17:56:21 följande:
    Hur många familjehem har du barn placerade i?
    Varför skulle de vilja göra så?
    Och slutligen, var det soc som talade om för dig att ni skulle mötas på annan plats?
  • Anonym (jambo)

Min kontaktperson talade om ändringen för mig. Jag är rädd att familjehemmen har stort inflytande gällande barn...är rädd att dom ska säga...barnen har sina kompisar och trygghet här osv. Medans jag menar att barnen kan återanpassas till sin hemmiljö. Upplever att jag nog inte har nåt att säga till om.

• morochmer
    Anonym (jambo) skrev 2011-05-28 18:05:08 följande:
    Min kontaktperson talade om ändringen för mig. Jag är rädd att familjehemmen har stort inflytande gällande barn...är rädd att dom ska säga...barnen har sina kompisar och trygghet här osv. Medans jag menar att barnen kan återanpassas till sin hemmiljö. Upplever att jag nog inte har nåt att säga till om.
    Det finns lagar och regler som ska följas. Du behöver inte oroa dig man gör det som är bäst för barnen.

Varför är de översittare för att de ändrar mötesplats? ta reda på orsaken till ändringen så slipper du må så dåligt över det.
  • Anonym (jambo)
    morochmer skrev 2011-05-28 18:07:35 följande:
    Det finns lagar och regler som ska följas. Du behöver inte oroa dig man gör det som är bäst för barnen.

Varför är de översittare för att de ändrar mötesplats? ta reda på orsaken till ändringen så slipper du må så dåligt över det.
    Vilka lagar? Kan du förklara e du snäll. Skulle familjehemmens ord väga tyngre än min? Alltså min önskan att barne flyttar hem. Vilka motargument kan jag få?
  • Anonym (123)
    Anonym (jambo) skrev 2011-05-28 18:20:40 följande:
    Vilka lagar? Kan du förklara e du snäll. Skulle familjehemmens ord väga tyngre än min? Alltså min önskan att barne flyttar hem. Vilka motargument kan jag få?
    Familjehemmet har inget att bestämma om, det är Socialen som gör bedömningen. Så det du ska ägna dig åt är att ordna upp de problem som gjorde att barnen blev placerade, inte tjafsa med familjehemmet eller soc.
Svar på tråden översittare