• Anonym (jambo)

översittare

familjehem som ser ner på biologiska föräldrar

• Svar på tråden översittare
  • Anonym (jambo)
    Anonym (123) skrev 2011-05-28 18:25:13 följande:
    Familjehemmet har inget att bestämma om, det är Socialen som gör bedömningen. Så det du ska ägna dig åt är att ordna upp de problem som gjorde att barnen blev placerade, inte tjafsa med familjehemmet eller soc.
    Mitt liv är i sin ordning...men är ändå rädd...har jag inte rätt till mina känslor heller?
  • Anonym (123)
    Anonym (jambo) skrev 2011-05-28 18:40:30 följande:
    Mitt liv är i sin ordning...men är ändå rädd...har jag inte rätt till mina känslor heller?
    Jo självklart! Men jag tror inte att du kommer någon vart genom att fokusera på familjehemmet eller soc, det viktiga är att orsaken till placeringen inte längre finns kvar och att du visar att du kan "samarbeta" med soc.
  • morochmer
    Anonym (jambo) skrev 2011-05-28 18:20:40 följande:
    Vilka lagar? Kan du förklara e du snäll. Skulle familjehemmens ord väga tyngre än min? Alltså min önskan att barne flyttar hem. Vilka motargument kan jag få?
    SoL. socialtjänstlagen.

Familjehemetsord är viktiga men en hemflytt avgörs inte av dte utan det utreds var 6:e månad ifall en hemflytt är möjlig. Din önskan att barnen flyttar hem är inget värt vid ett LVU. du måste ändra på det som LVU:t baseras på.
  • Anonym (jambo)

Jag vill ligga "steget före" när det gäller möjliga kommande motgångar.

• morochmer
    Anonym (jambo) skrev 2011-05-28 18:40:30 följande:
    Varför är barnen LVU:ade? Hur gamla är de och hur länge har de bott i familjehemmet?
  • Anonym (jambo)
    morochmer skrev 2011-05-28 18:52:30 följande:
    SoL. socialtjänstlagen.

Familjehemetsord är viktiga men en hemflytt avgörs inte av dte utan det utreds var 6:e månad ifall en hemflytt är möjlig. Din önskan att barnen flyttar hem är inget värt vid ett LVU. du måste ändra på det som LVU:t baseras på.
    Har aldrig blivid tillfrågad varje 6 månader. Är inte min önskan INGET VÄRT som du skriver? Även om mitt liv är i sin ordning? jahapp. Är det lika bra att strunta i sina barn? Placerade i 2.5 år. Jag har inte begärt någonting från någon...har bara följt soc "order"
  • morochmer
    Anonym (jambo) skrev 2011-05-28 18:59:31 följande:
    Har aldrig blivid tillfrågad varje 6 månader. Är inte min önskan INGET VÄRT som du skriver? Även om mitt liv är i sin ordning? jahapp. Är det lika bra att strunta i sina barn? Placerade i 2.5 år. Jag har inte begärt någonting från någon...har bara följt soc "order"
    vad menar du att du ska bli tillfrågad? Nej, din önskan är inget värt vid ett LVU.
    Varför skulle du strunta i barnenObestämd
    Du måste ändra på det du ska. Hur gamla är barnen?
    ÄR det ett LVU?
    Varför är de placerade?
  • Anonym (jambo)

Jag förstår inte "min önskan inget värt" Vad har jag önskat? Har hållit låg profil och följt soc önskemål. barnen är 4.7.8

• morochmer
    Anonym (jambo) skrev 2011-05-28 19:06:19 följande:
    Jag förstår inte "min önskan inget värt" Vad har jag önskat? Har hållit låg profil och följt soc önskemål. barnen är 4.7.8
    Det är ju du som frågar om din önskan inte är något värtObestämd Jag antar att du menar önskan att barnen kommer hem.

Är barnen LVU:ade?

Varför är de placerade?
Svar på tråden översittare