• ShamyAmy

positivt gravtest 5 dagar efter ägglossning

Jag hade ägglossning förra helgen, idag gjorde jag ett gravtest som jag köpt på testlagret, det kom upp ett väldigt svagt streck där teststrecket skulle vara efter ca 5 min, hur stor är sannolikheten att det verkligen är ett "riktigt" streck och inget "spökstreck"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-27 22:53
    Jag försökte ta bild på det, det syntes knappt, bilder finns i mitt album under "starka bilder" för dom som vill se

• Svar på tråden positivt gravtest 5 dagar efter ägglossning
  • ShamyAmy

OMG! Jag har blivit helt tokig, jag gick in badrummet för att rota upp ett gammalt test som var neg bara för att se om det blivit nått streck efter det att det hade torkat, inget streck men det jag tog idag för ca 1 timme sen har ett! Jag såg det redan efter någon minut bara och jag vet att man inte ska kika efter test tiden gått ut, men jag var tvungen, nu är det tydligt och klart, fortf ljust rosa men det ser ut som kontrollstrecket i storlek och så

• Mantra

Det är för att testet ligger och suger upp mer vätska, så det räknas absolut inte. Jag ser inget streck alls på dina bilder tyvärr..

• ShamyAmy

Bilderna jag har är inte från idag och jag vet hur ett gravtest funkar;) teststrecket kom efter 1 minut så det fanns hela tiden, det var bara starkare efter en timme

• Mantra

Jo, dom blir ju just det, starkare efter längre tid, för att dom suger upp mer vätska;) kan du inte lägga in bilder från idag då? För jag ser tyvärr inget streck alls på dina två bilder.

• ShamyAmy

Jag har inte fått nått streck alls på mina neg, inte ens när dom torkat. Jag har försökt men det är svårt när man inte har makro;( bilderna blir jättesuddiga

• Griffonmatte

Mina helnegativa streck har aldrig blivit streck på när dom legat ett tag....
    Jag har sparat för att skriva datum på nämligen o jämföra.
    Och alla mina har "stannat" upp som dom såg ut efter 5 min ungefär.

• Mantra

Men dina bilder i albumet är ju inte suddiga, så då kan du väl ta med samma kamera?

• ShamyAmy

Det blev positivt idag när jag var hos min bm:D

• ShamyAmy

Använde mitt sista cb nu på kvällen det blev + innan kontrollstrecket kommit upp men fortfarande jättesvagt, ska köpa digitalt på lördag:)

• Zezzica
    ShamyAmy skrev 2011-06-01 19:52:36 följande:
    Använde mitt sista cb nu på kvällen det blev + innan kontrollstrecket kommit upp men fortfarande jättesvagt, ska köpa digitalt på lördag:)
    Men fick du inte plus hos bm????

Grattis iallafall =)
  • ShamyAmy

Jo, men jag vill göra digitalt iaf, fast det är totalt slöseri med pengar:P Tack!

• Mantra

Imorse plussade jag:) svagt streck här med, 4 dagar före bim. Bilder finns i mitt galleri:)

• ShamyAmy

Grattis! Har du använt dig av cb's digitala test det ska bli ett + på nån gång? Jag tog ett sånt idag men mitt resultat ser inte ut som på nån av bilderna i bruksanv, finns bilder i albumet

• 0212

Jag fick svagt plus 4 dagar efter sex o ÄL.

Kan de verkligen stämma ? 3 st.

• Cornelia2014

Hej va roligt och läsa om alla. Jag hade äl den 9 juni, och vi hade samlag. Ska ha mens den 23 juni, och hoppas självklart bli gravid. Tog ett test idag som var negativt. Någon i samma sitts? :)

Svar på tråden positivt gravtest 5 dagar efter ägglossning