Inlägg från: Emmi27 |Visa alla inlägg
  • Emmi27

Slänga pocketböcker?

Vaddå, skulle pocketböcker vara mindre värda än inbundna? :S Jag har BARA pocketböcker. Avskyr inbundna då de är dyrare och klumpiga och jäkligt dryga att släpa på. Älskar att alla böcker står i bokhyllan och skuklle aldrig i livet slänga en bok. började nästan grina igår när jag upptäckte att vår ena katt tuggat sönder halva framsidan på min nya bok *snyft* fick plåstra om den.

• Emmi27
    Emmi27 skrev 2011-05-27 21:17:52 följande:
    Vaddå, skulle pocketböcker vara mindre värda än inbundna? :S Jag har BARA pocketböcker. Avskyr inbundna då de är dyrare och klumpiga och jäkligt dryga att släpa på. Älskar att alla böcker står i bokhyllan och skuklle aldrig i livet slänga en bok. började nästan grina igår när jag upptäckte att vår ena katt tuggat sönder halva framsidan på min nya bok *snyft* fick plåstra om den.
    För övrigt så sparar jag alla böcker för att jag ofta läser om dom =) Har jag inte råd att köpa ny för tillfället så går jag runt i mitt lilla bibliotek och väljer ut en.
  • Emmi27
    Lilla My21 skrev 2011-05-27 21:20:50 följande:
    Så tänker jag också, visst om man får välja och det är en bok jag verkligen vill ha så kan jag kosta på mig en inbunden men inte annars, har heller aldrig tänkt tanken att pocketböcker skulle vara "fulare" än inbunda böcker.
    De böcker jag köper vill jag verkligen ha och de håller ju alldeles utmärkt eftersom man läser dom och sen får de bo i bokhyllan till nästa gång, är väl sällan man läser en bok så flitigt att den går sönder liksom =) låter nästan som att den som sa att "sån skit ställer man inte i bokhyllan" är nån som anser att pocketböcker är för fattighjon och sån vill man ju inte framstå som. Konstigt tänk men det låter ju så på din beskrivning.
  • Emmi27
    Lilla My21 skrev 2011-05-27 21:31:56 följande:
    En av de personerna i mitt fall kan nog tycka så, du vet "lite bättre och finare än alla andra-stilen" å andra sidan är hon inte snål så det är fint att få hennes gamla böcker =)

Jag har dock ett par sönderlösta pocketar =) Gömda tex som jag fick när jag inte var så gammal =)
    haha alltid nåt! Men jag förstår faktiskt inte vitsen med att ha inbundna böcker, dom är ju skitjobbiga att läsa! Har en bok som är 900 sidor som råkar vara inbunden, fick ju kramp i armen till slut.
Svar på tråden Slänga pocketböcker?