Inlägg från: Besa |Visa alla inlägg
  • Besa

Hur kan man gå vidare efter man har fött ett dödfött barn???

Hej.. Jag vet knappast var jag ska börja med min historia.Jag har två barn sen tidigare en pojke och en flicka, så jag väntade min tredje barn. Den 15 maj 2011 födde jag en dödfött barn. Den va en liten flcka. Jag åkte in till förlossningen pga att jag kände inte min bebis sparka. Jag var i v 39 den dagen jag åkte in. När jag väll var där upptäckte min läkare att barnets hjärta har sluta slå... Det kändes som om någon har kappat mina ben när jag fick höra denna nyhet.. Så det är mycket tankar som snurrar i mitt huvud.. kan man verkligen gå vidare med den här sorgen?? När kan man börjar planera sin nästa graviditet ?? Kommer man någonsin få lyckan tillbaka ?? jag vill gärna höra hur andra som har varit i min situation har klarat av detta ??? Är tacksam för all Information jag kan få MVH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-02 22:33
    Det har snart gått tre månader den 15 agusti som min underbara ängel lämnade oss.. tiden efter det har varit fruktansvärt jobbig.. Älskar dig min rajana och sankar dig från mamma pappa och dina underbara syskon
  • Svar på tråden Hur kan man gå vidare efter man har fött ett dödfött barn???
  • Besa

Hej.. Tack för en underbar svar, jag känner mig inte ensam.. Jag beklagar det som har hänt er också..fruktansvärt att sånt här händer... Jag får önska er lycka till med den nya bebisen.. Det känns som evigheter tills jag kommer få min nästa.. Mina barn har verkligen längtat och räknat dagarna.. Men tyvär blev det inte så.. Jag är så himla ledsen min hjärta svider.. tack för all tips, ska verkligen tänka på det.. Nu håller jag på och gör mig i ordning ska göra en resa till tysklad... JAG vill bara här ifrån VILL inte se allt som jag har kvar här..ALLA BEBIS GREJER.....Vi ska vara där i en vecka jag hoppas verkligen att jag kan komma lite på fötter för min familj och barnens skull OCH MIN EGEN... Jag tackar jätte mycket för svaret det har fått mig hopp att jag också kommer hem med en bebis en vacker dag...

EN STOR BAMSE KRAM TILL DIG MVH BESA

• Besa

tack för ert stöd det betyder mycket.. när jag läser all detta tänker jag att en vacker dag sa skinner solen igen... Jag tar en dag i taget men jag kommer aldrig att glömma min vackra ängel.. Jag är jätte glad att begravningen är över för det hade bara blivit värre bara tanken att komma tillbaka fran tysklad och behöva genomga en begravning det hade svidit i hjärat... jag maste tänka pa min familj och mig själv jag tackar än gang för all stöd jag läser flera ganger era inlägg och tänker att det finns hopp tack tack till er alla KRAM

Svar på tråden Hur kan man gå vidare efter man har fött ett dödfött barn???