• Anonym

Vad tycker ni är en rimlig vikt för min längd?

Jag är 186-187 cm lång och kvinna på 31 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-29 23:21
    Jag tror att jag är rätt så normal i kroppen, kanske något breda axlar. Jag uppfattar mina höfter som breda också men jag tror det är jag som tycker det. Tror inte de är så breda egentligen. Jag har en normal balans mellan muskler/fett i nuläget. Kilona sitter iaf välplacerade på hela kroppen, kanske lite mer på underkoppen än på överkroppen.

• Svar på tråden Vad tycker ni är en rimlig vikt för min längd?
  • Anonym
    Anonym (J) skrev 2011-05-29 22:23:23 följande:
    Runt 80-85kg
    OK, tack för svaret :)
  • Anonym

Generell regel är ju att man som kvinna ska väga längden minus 110, en man längden minus 100. Så du ska väga ca 76 - 77 kilo.

Hur mycket väger du nu? Är det ett problem eftersom du frågar?

• Jennifer 060828
    Anonym skrev 2011-05-29 23:03:03 följande:
    Generell regel är ju att man som kvinna ska väga längden minus 110, en man längden minus 100. Så du ska väga ca 76 - 77 kilo.

Då skulle jag väga 49 kg och det låter inte så hälsosamt för mig. Väger 51 kg nu.
  • Probably the best    in the

Är det en generell regel? Var då? Nån referens till det?
  • Probably the best    in the

Nåt säger mig att du skulle kunna väga allt mellan 70 och 95 kg och vara "normal" viktig. Beror ju så mkt på hur du ser ut i kroppen, bred över höfterna? Smal över ryggen osv osv osv

• Anonym
    Jennifer 060828 skrev 2011-05-29 23:04:33 följande:
    Då skulle jag väga 49 kg och det låter inte så hälsosamt för mig. Väger 51 kg nu.
    2 kg är inte mycket skillnad.
  • Anonym

Nej, det är det väl inte. Jag frågar för folk flippar när jag säger att jag vill ner i vikt och menar att jag är smal redan. Så jag undrar vad folk rent generellt anser vad en ok vikt för min längd är... Utan att veta något om hur jag är byggd osv. Avslöjar vad jag väger nu lite senare, vill först ha in lite mer svar (om jag nu får det).
  • Anonym

Tror att det är bäst 75-80 kg..beroende på din kroppsform.

Svar på tråden Vad tycker ni är en rimlig vikt för min längd?