Zirap skrev 2011-05-30 21:59:52 följande:
Jo, jag förstår att jag är överklädd i klänningen. Frågan skulle väl kanske mer vara formulerad som "gör det något att man är överklädd"? Anses det som oartigt att vara överklädd?
Anledningen till att jag ens funderar på att ha den är att jag inte hittat någon annan klänning att köpa och att det känns bra att kunna använda något man redan har. Å det känns roligare att ha något som är fint "och gratis" än att köpa en billig klänning bara för att man inte har råd att lägga ut så mycket pengar på en ny.
Jag gillar verkligen inte hur de flesta klänningar ser ut just nu. Ofta går de ut redan vid bröstkorgen så att man går runt i ett "tält" eller så är de bredast vid midjan (eller över magen!)m vilket är så otacksamt för figuren! Jag älskar klänningar som är smalast i midjan (figursydda) och är bredast längst ner. Så har ni några tips på sådana så är de varmt välkommna. Känns som om jag kollad på varenda klänning på hela internet också snart tyvärr

Ja det är oartigt att vara överklädd. Du säger ungefär att den klädkod som getts inte är fin nog för dig och du minsann tänker klä dig finare än alla andra. Dessutom kan man själv känna sig överklädd och det är inte så kul faktiskt.
Gällande klädtips har jag tyvärr inga. Har du gått i mindre butiker?