Inlägg från: Zirap |Visa alla inlägg
  • Zirap

Klädkod kavaj - överklädd i långklänning?

Jag är bjuden på ett bröllop i sommar med klädkod "Kavaj". I garderoben har jag en långklänning och undrar om jag kan använda den eller om jag då bryter mot klädkoden? Den har lite finare tyg (typ matt balklänning), är figursydd men ändå "slät och enkel" och urringningen är proper.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-04 00:21
    Jag hittade äntligen en klänning på stan idag som passar både mig och klädkoden, så nu är det bara att se fram emot bröllopet!

• Svar på tråden Klädkod kavaj - överklädd i långklänning?
  • Zirap

Jo, jag förstår att jag är överklädd i klänningen. Frågan skulle väl kanske mer vara formulerad som "gör det något att man är överklädd"? Anses det som oartigt att vara överklädd?

Anledningen till att jag ens funderar på att ha den är att jag inte hittat någon annan klänning att köpa och att det känns bra att kunna använda något man redan har. Å det känns roligare att ha något som är fint "och gratis" än att köpa en billig klänning bara för att man inte har råd att lägga ut så mycket pengar på en ny.

Jag gillar verkligen inte hur de flesta klänningar ser ut just nu. Ofta går de ut redan vid bröstkorgen så att man går runt i ett "tält" eller så är de bredast vid midjan (eller över magen!)m vilket är så otacksamt för figuren! Jag älskar klänningar som är smalast i midjan (figursydda) och är bredast längst ner. Så har ni några tips på sådana så är de varmt välkommna. Känns som om jag kollad på varenda klänning på hela internet också snart tyvärr Rynkar på näsan 

Svar på tråden Klädkod kavaj - överklädd i långklänning?