Anette91 skrev 2011-06-02 11:12:50 följande:
Så dåligt att de anser att man ska behöva ta lån o kanske då skuldsätta sig.
Hos oss är hyrorna inte så jättelåga heller men är man ensam & under 21 o söker soc så kräver dem en lägenhet med hyra på 3200 m el, det är helsjukt.
Nu bor jag lite spec inom kommunen så fick min hyra betald men min handläggare sa att d var endast pga att jag bor som jag bor som de godkändes, helsjukt ju.
Kan tänka mig att de godkänts i dem flesta fall att de blir högsta beloppet av bostadstillägget men man vet aldrig med försäkringskassanskiten.
Socialen är verkligen helsjuka.. Min historia med dem sträcker sig långt bak i tiden. Började ansöka om boende och försörjningsstöd redan när jag var 16 för att det inte var bra i hemmet. Med mina diagnoser, familjens situation osv. hade jag all rätt till det, men det blev inget. Överklagade i över 2 år, till slut gick det till domstol där de blev helt chockerade över att jag ännu inte fått hjälp, och att jag då stod där utan varken boende eller ekonomi, gravid i åttonde månaden.
Så domstolen godkände ansökan direkt och skämde ut kommunen i några tidningar med en utskällning.
När jag väl fick hjälp av soc så "glömde" de bort min son då och då så jag gick 2000Kr back ändå.
Skönt att slippa dem nu..
Jag har haft en underlig tur med FK ända sedan min son föddes. Bl a så fick jag underhåll redan efter 2 veckor fast det skulle ta minst 2 månader pga att vi gjorde faderskapstest osv.
Hoppas denna tur håller i sig nu, för man vet ju hur de behandlar andra..